جابجایی و اسباب کشی در دوران کرونا؛ نکات ضروری، چطور و چگونه؟

1399-08-28
0 دیدگاه
جابجایی و اسباب کشی در دوران کرونا

جابجایی و اسباب کشی در دوران کرونا؛ دردسر‌ها و موارد پیرامونش چالش برانگیز شده است. حدود یک سال از پیدا شدن و شناسایی  ویروس کرونا می­‌گذرد. شیوه زندگی، تفریح و کار در این دوران دستخوش تغییرات زیادی شده است.

آنچه این میان مهم می­‌نماید همسو شدن با این تغییرات و یافتن شیوه‌­هایی است که به واسطه آنها هم از ابتلا به کووید 19 در امان بمانیم و هم با راهکارهای جدید بهتر و راحت­‌تر در این دوران زندگی کنیم. بدون شک دیگر مثل گذشته از افرادی که برای نظافت خانه به ما کمک می­‌کردند، نمی­‌توانیم استفاده کنیم.

برای جابجایی و اسباب کشی در دوران کرونا، در صورت امکان کمتر در این دوران به فکر تغییر خانه یا آپارتمان خود بیفتید. اگر مستاجر خانه‌­ای هستید بهتر است که با صاحبخانه به توافق برسید و نقل مکان را حداقل تا عادی­‌تر شدن شیوع کرونا به تعویق بی­اندازید.

یا اگر مالک آپارتمان و خانه‌ای هستید که در آن سکونت دارید بی­‌گمان برای فروش و تعویض آن باید مدتی دست نگه دارید. اما اگر به هر دلیلی موفق به این امر نشدید بهتر است همه اقدامات بهداشتی را رعایت کنید تا خود و خانواده‌­تان دچار کمترین آسیب در این دوران سخت شوید. اما نکات مهم:

1. از افراد و تیم­‌های حرفه­‌ای برای جابجایی استفاده کنید

اگر از جمله افرادی هستید که به علت اجاره‌ای بودن ملک خود تقریبا هرسال یا دو سال یک بار مجبور به جابجایی هستید، با دردسرهای آن آشنایید. بسته‌­بندی مناسب و جابجایی برای این­که وسایل کمترین خسارت را در حین حمل ببینند یکی از مهم­ترین موارد در انتخاب تیم حرفه‌ای اسباب کشی است.

اهمیت این مورد در دوران کرونا دوچندان خواهد بود. تیم­‌های حرفه­‌ای از افرادی استفاده می­‌کنند که تمامی تمهیدات و اقدامات لازم  بهداشتی را رعایت کنند. استفاده از ماسک و دستکش یکی از مهم­ترین کارهایی است که باید تمامی افراد تیمی که برای اسباب کشی به خانه شما مراجعه می­‌کنند رعایت کنند.

یادتان نرود که استفاده از ماسک و دستکش برای خودتان و همه افرادی که در جابجایی به شما کمک می­‌کنند هم واجب و الزامی است.


بیشتر بدانید: آپارتمان‌های ساحلی، ضرورتی برای تغییر سبک زندگی


2. به تعداد نفرات تیم اسباب کشی دمپایی تهیه کنید

برای این­که افراد با کفش وارد منزل شما نشده و هنگام انتقال وسایل به خانه جدید نیز با کفش به آن ورود نکنند، منطقی است که به تعداد آنها دمپایی تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهید. بعد از پایان کار دمپایی‌­ها را شسته و ضدعفونی کنید.

حتی اگر افراد بخواهند بدون کفش وارد خانه شما شوند بهتر است از آنها بخواهید که حنتما دمپایی به پا کنند. ممکن است جوراب­‌ها هم عامل انتقال کووید 19 از خانه دیگری به خانه شما باشند!

3. چند روز زودتر خانه جدید را تحویل بگیرید

هرگز در خانه‌ای که همان روز تحویل گرفته‌اید اقامت نکنید. حتما باید چند روز قبل از اسباب کشی و جابجایی، خانه جدید را تحویل بگیرید. در این فرصت باید به اندازه کافی آن را نظافت و ضدعفونی کنید. درها و پنجره­‌ها را قبل هر اقدامی باز بگذارید تا هوا به قدر کافی تهویه شود.

بعد از نظافت خانه، حتما به کمک مایع ضدعفونی کننده و یا الکل سطوح را پاک کنید. سطوح، دستگیره درها و پنجره‌­ها را فراموش نکنید. آنها می‌توانند مهم‌ترین عامل انتقال آلودگی و ویروس کرونا باشند.

غیر از ضدعفونی داخل خانه، بهتر است در روز اسباب کشی، نرده، راه پله‌­ها، آسانسور و مسیر ورود به خانه را نیز ضدعفونی کنید. به این طریق هنگام انتقال وسیله‌ها کمتر احتمال آلوده شدن وجود دارد.


بیشتر بدانید: تعریف قدرالسهم آپارتمان به زبان ساده و روش محاسبه کردن آن هنگام معاملات


4. استفاده از کارتن­‌های مناسب برای جایگذاری وسایل در اسباب کشی

برای چیدن وسایل خانه در کارتن، اجازه دهید تا یکی دو روز کارتن‌هایی که تهیه کردید به همان حال بمانند. ویروس کرونا معمولا بعد از چند ساعت از روی اجسام پاک خواهد شد. به جز سطوح فلزی مانند یخچال یا مایکروفر که نیاز به ضدعفونی بلافاصله بعد از جابجایی خواهند داشت.

همچنین بعد از چیدن لوازم در کارتن برای بستن در آن و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار حتما از چسب نواری پهن کمک بگیرید. اینطوری خیالتان از بابت آلوده شدن آنها راحت خواهد بود.

می­توانید در هنگام باز کردن وسایل نیز یکی دو روز فرصت دهید و سپس اقدام به گشودن کارتن­‌ها و چیدن لوازم کنید. به هیچ عنوان از کارتن­‌های حمل وسایل برای موارد دیگر استفاده نکنید و حتما در این دوران آنها را دور بریزید.

در روز اسباب کشی برای پذیرایی از خود و دیگران حتما از ظروف یکبار مصرف برای چای و میوه یا حتی غذا خوردن استفاده کنید.

5. افراد زیادی را برای کمک دعوت نکنید

ممکن است در دفعات گذشته که قصد جابجایی خانه یا اسباب کشی داشتید از بسیاری افراد خانواده یا دوستانتان کمک می­‌گرفتید. باید بدانید در دوران شیوع ویروس کرونا این کار به هیچ عنوان عقلانی نبوده و توصیه نمی­‌شود.

با حداقل افراد این کار را پیش ببرید و برای حفظ سلامت خود و آنها حتما برایشان ماسک و دستکش تهیه کنید. استفاده از تیم‌های حرفه‌ای جهت حمل اثاثیه بهترین تصمیم است.


بیشتر بدانید: آپارتمان بخریم یا ویلا؟ ۱۰مزیت بسیار مهم که خرید آپارتمان را بهتر توجیه می‌کند


6.اول وسایل را به خانه جدید ببرید

اگر برایتان ممکن است وسایل را به خانه جدید ببرید و دو تا سه روز بعد خود و خانواده‌­تان به مکان جدید نقل مکان کنید. در این صورت شما مطمئن خواهید بود که اگر لوازم به ویروس کرونا آلوده شده باشند دیگر برای شما خطرآفرین نخواهند بود.

اما اگر مجبور به ورود خانه همزمان با رسیدن وسایل هستید، بهتر است یکی از اتاق­ها را برای نگهداری وسیله­‌ها انتخاب کنید. بر روی زمین ملافه یا پارچه بزرگی پهن کنید و کارتن­‌ها را روی آن قرار دهید. می­‌توانید در اتاق را ببندید تا بعد از گذشت یک یا دو روز به سراغ باز کردن کارتن­‌ها و ضدعفونی و چیدن وسایل بروید.

شما در مجله خانه انزلی می‌توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در این خصوص به صفحه دانستنی‌های معاملات ملکی مراجعه کنید. علاوه بر این برای بازدید از عناوین متنوع و املاک می‌توانید وارد صفحه خانه انزلی شوید.

نسیم توسلی

نویسنده، ویراستار و استراتژیست محتوا در خانه انزلی.

ارسال دیدگاه