ساحل قو: راهنمای کامل بهترین محدوده ساحلی انزلی برای سکونت و خرید ملک

1399-08-27
2 دیدگاه

ساحل قو انزلی یکی از بهترین مناطق مسکونی و تفریحی در غازیان است. این محدوده به دلیل نزدیکی به ساحل دریا، امکانات رفاهی و تفریحی، خیابان‌های عریض و ساختمان‌های خوش‌ساخت بسیار محبوب است. ساخت و ساز‌های مدرن و استاندارد و چشم‌انداز مطلوب دریا و سطح دسترسی منطقه از ویژگی‌های منحصربفرد این ناحیه ساحلی‌ست.

در طی سال‌های اخیر سکونت در محدوده ساحل قو با اقبال فراوانی همراه بوده است. طبق مشاهده میدانی، طیف بسیاری از بومیان، گردشگران و همچنین خریداران و سرمایه‌گذاران در حوزه املاک، این منطقه را برای خرید آپارتمان، خرید ویلا و همچنین اجاره روزانه ویلا برای گذران تعطیلات در بندر انزلی انتخاب کرده‌اند.

امکانات رفاهی، ساختار خیابان‌ها و ساختمان‌های مسکونی، نزدیکی به ساحل دریا و بافت شهری مطلوب این ناحیه، منطقه ساحل قو را بدل به یکی از جذاب‌ترین محلات این شهر بندری کرده است. این ناحیه، خیابان‌های متعددی دارد که همگی بافت مسکونی دارند. خیابان‌های شریعتی اول تا سوم، خیابان‌های قوی سپید و خیابان‌های گلستان، شهرک ساحل قو و همچنین مجتمع توریستی ساحل قو جز بخش‌های مهم و معروف این منطقه هستند.

تصمیم به اجاره سالیانه یا خرید خانه در محدوده بلوار ساحل قو احتمالا مطلوبیت بالایی برای شما خواهد داشت. اگر سبک زندگی شما مشخصه‌هایی دارد که بستر فرهنگی محله، زیبایی منطقه، داشتن پارک، امکانات رفاهی، ورزشی و یک چشم‌انداز بی‎‌نظیر جز اولویت‌ها باشد، این محدوده که در ناحیه شمال شرقی شهر است می‌تواند جز بهترین گزینه‌ها باشد.

در ادامه این یادداشت به معرفی کامل ساحل قو انزلی خواهیم پرداخت. اگر قصد سکونت، خرید و یا اجاره ملک در این محدوده را دارید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

ساحل قو انزلی؛ معرفی و موقعیت منطقه‌ای بلوار

ساحل قو بندر انزلی یکی از ارزشمندترین مناطق غازیان در این شهر بندری است. این منطقه در طی سال‌های اخیر به سبب شرایط مکانی خود و موقعیت منحصربفردش، رشد و توسعه زیادی را تجربه کرده است. این ناحیه در ۵ سال اخیر برای سرمایه‌گذاران حوزه ملکی ارزش افزوده قابل توجهی را رقم زده است.

خیابان‌های معروف شریعتی (خیابان‌های شریعتی اول، دوم و سوم)‌، خیابان‌های قوی سپید در محدوده شمالی و خیابان‌های گلستان‌ (گلستان یکم تا هفتم) در محدوده غربی همین بلوار قرار دارند. این خیابان‌ها جز بهترین و گرانترین بخش‌های ساحل قو هستند. (پیشنهاد بررسی: اطلاعات فروش واحدهای آپارتمانی و املاک ویلایی در ساحل قو)

نقشه ساحل قو

منطقه ساحل قو در ناحیه شمال شرقی غازیان (انزلی) توسعه پیدا کرده است. پیش‌تر، یعنی در حدود ۲۰ سال پیش، بخش ورودی شهر را از حد و حدود همین میدان بی بی حوریه غازیان و ساحل قو در نظر می‌گرفتند. همانطور که از نامش پیداست قرابت این منطقه به دریا بر اهمیت آن افزوده است. به طور دقیق‌تر این منطقه از بندرانزلی، خیابانی حد فاصل میدان بی بی حوریه تا ساحل دریاست. خطی که از جنوب به سمت شمال یعنی دریا کشیده شده استو محلات در دو طرف آن رفته رفته رشد کرده‌اند ( بیشتر بدانید: آیا طالب آباد بندرانزلی برای اقامت موقت و یا خرید خانه مناسب است؟).

این بلوار به لحاظ موقعیت جغرافیایی، از جنوب به میدان بی بی حوریه و مسیر اصلی خیابان آیت‌الله پیشوایی و از سمت شمال به بلوار اطبا و نهایتا به اداره بنادر و کشتیرانی منتهی می‌شود.

این قسمت از غازیان و مشخصا این خیابان طی چند سال اخیر یکی مهم‌ترین مسیرهای رفت و آمد‌ اهالی شهر و مسافرین به سمت رشت و تهران و بلعکس بوده است. در واقع خیابان ساحل قو با پیوندش به خیابان اطبا باعث دور زدن ترافیک شهر می‌شود. از طرفی خیلی راحت‌تر می‌توان به مناطق و محلات محدوده میدان گاز ، میدان مالا، بلوار معلم و به تبع میدان نخل دسترسی داشته باشید. (بیشتر بدانید: پل تاریخی غازیان دیدنی‌ترین جای شهر بندرانزلی کجاست؟)

در مقدمه اشاره کردیم که ساحل قو یکی از مهم‌ترین بخش‌های انزلی به لحاظ توریستی است. این محدوده به مانند همتای خود در بخش غربی شهر انزلی یعنی بلوار پاسداران توسعه توریستی قابل توجهی داشته است. بیشترین و بهترین هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های غازیان در همین محدوده قرار دارند.

هتل‌های محدوده ساحل قو – بلوار اطبا همگی در مجاورت خط ساحلی قرار دارند و هر ساله میزبان هزاران توریست و مسافر از کشور‌های مختلف جهان و داخل ایران هستند. این هتل‌ها از ابتدای مجتمع تفریحی ساحل قو تا انتهای خیابان اطبا غازیان ادامه دارند. برخی از این هتل‌ها عبارتند از:

  • هتل ناز خزر (تماس: 01343444220)
  • هتل ملورین (تماس: 01343446575)
  • هتل بارنیک (تماس: 01343427188)
  • هتل دنیز (تماس: 01344425831)
  • هتل پارسا (تماس: 09115588557)
  • هتل دلفین (تماس: 01343444000)
  • هتل پاسارگاد (تماس: 01344433126)
  • هتل صدف (تماس: 01344422503)
  • مجتمع اقامتی پرستو (تماس: 01344433126)
  • مجتمع اقامتی نیلوفر آبی (تماس: 01344433981)

بهترین نقاط ساحل قو؛ خیابان‌های شریعتی

به باور بسیاری از کارشناسان و همچنین بومیان منطقه، خیابان‌های شریعتی یکم، شریعتی دوم تا شریعتی چهارم جز بهترین و گرانترین خیابان‌های این منطقه ساحلی هستند. در ۱۰ سال اخیر بیشترین رشد آپارتمان سازی در همین خیابان‌های شریعتی بوده است. به یقین، خوش ساخت‌ترین آپارتمان‌های غازیان در همین خیابان‌های شریعتی طراحی و ساخته شده‌اند. فارغ از بحث ساخت، خیابان‌بندی و نقشه محدوده در برنامه توسعه شهری، خیابان‌های شریعتی ساحل قو را بسیار مطلوب‌تر از سایر مناطق کرده است.

شریعتی ساحل قو

شریعتی‌ها خیابان‌های پهنی هستند که در دو طرفشان ساخت و ساز‌ها توسعه پیدا کرده است. این خیابان‌های فرعی از شرق به دهکده ساحلی بندرانزلی و از غرب (بخش ورودی خود) به خیابان ساحل قو متصل هستند.

خیابان شریعتی سوم

طبق کارشناسی مشاوران خانه انزلی، خیابان شریعتی چهارم پس از دهکده ساحلی، جز گران‌ترین مناطق مسکونی غازیان است. آپارتمان‌هایی که غالبا ورودی جنوبی، پنجره‌های جنوبی آفتابگیر و ویو کم نظیر ساحلی از قسمت شمالی دارند. وجود چشم‌انداز ساحلی این آپارتمان‌ها و دید همیشگی دریا از دلایل اصلی برای ارزش‌گذاری املاک در این خیابان است.

ساحل قو؛ دسترسی‌ها و مسیرهای اصلی

اساسا این خیابان از بی بی حوریه و شریان‌های اصلی فاصله چندانی ندارد. یعنی اگر صاحب خودرو هم نباشید مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. سه ایستگاه اتوبوس شرکت خط واحد به فاصله حدودا ۸۰۰ متر، از سر خیابان شهید کلاهدوز تا شریعتی چهارم اختصاص داده شده است. 

تاکسی خط ویژه و دو آژانس هم در همین محدوده قرار دارد. آتش نشانی در ابتدای خیابان، دفتر پیشخوان دولت و  مراکز خرید اقلام مصرفی خانوار هم درست جنب کوچه‌های گلستان ساحل قو مستقرند.

اگر اهل کافه رفتن هستید خیالتان راحت باشد. کافه و رستوران‌های متعددی در این منطقه وجود دارد. بیشتر رستوران‌ها در محل هتل‌ها و در نوار ساحلی هستند و کافه‌ها در محدوده شریعتی تا کلاهدوز. ما سعی کردیم مکان‌هایی مثل فروشگاه و ایستگاه‌های اتوبوس را با نشانه‌گذاری برایتان مشخص کنیم. این نشانه گذاری با هدف درک موقعیت طراحی شده است. (بیشتر بدانید: چطور از ساحل قو به سمت پل غازیان برویم؛ پل تاریخی غازیان کجاست؟)

جزئیات خرید آپارتمان و پیش فروش در ساحل قو

اگر قصد خرید آپارتمان در ساحل قو بندر انزلی را دارید باید بگوییم این محله هر آنچه که شما به آن نیاز داشته باشید را دارد. بسته به سبک زندگی‌تان امکان انتخاب واحد‌های منحصربفردی را خواهید داشت. اگر اهل ورزش هستید به سادگی و فقط در ۵ یا ۱۰ دقیقه به ساحل زیبای این منطقه دسترسی پیدا می‌کنید (بیشتر بدانید: شرایط دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ برای خرید آپارتمان).

خیابان شریعتی چهارم

اگر مایلید که در اطراف محل سکونت‌تان پارک داشته باشید، باید بگوییم نه یکی بلکه دو پارک تفریحی و از بهترین پارک‌های غازیان در همین منطقه و محله واقع شده است. پارک اخترکاویان نیز یکی از همین پارک‌هاست که از ابتدای گلستان هفتم تا محدوده اصلی بلوار معلم کشیده شده و دارای امکانات تفریحی و ورزشی هم هست.

پارک اخترکاویان

پارک شهرداری به فاصله ۲۰۰ متر از شریعتی اول در همین محدوده قرار دارد که عموما با توجه به امکانات خود مکانی تفریحی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود. این پارک غالبا در تابستان‌ها و بهار (که شرایط آب و هوایی مطلوب‌تر است) فعالیت دارد. علاوه بر این، به فاصله پانصد متر از این پارک، در محدوده‌ای که نزدیک به دیوار دهکده ساحلی است زمینی اختصاصی برای فوتبال و والیبال قرار دارد.

با تمامی این تفاصیل، متوسط قیمت آپارتمان با توجه به خیابان، دسترسی و وضعیت ساخت و سایر عوامل دیگر می‌تواند متغییر باشد. اما حداقل قیمت را برای هر مترمربع چیزی در حدود ۱۲ میلیون و حداکثر متری ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان می‌توان در نظر گرفت. این اعداد به هیچ عنوان ارقامی رسمی یا ثابتی نیستند و احتمال کاهش و یا افزایش برای آنها وجود دارد. تبعا شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تراز قیمتی را تحت تاثیر قرار داده است. اگر قصد خرید یا اجاره ملک در محدوده ساحل قو را دارید کافیست قبل از هر اقدامی تلفن را بردارید و با مشاوران خانه انزلی گفتگو کنید.

در خصوص پروژه‌های پیش فروش، در مقاله‌ای با عنوان باید و نباید‌های پیش خرید یا پیش فروش آپارتمان به نکات مهمی اشاره کردیم که حتما باید از آن مطلع باشید. اساسا شریعتی‌های یک، دو، سه، چهار و گلستان‌های ساحل قو گزینه‌های مناسبی برای پیش فروش آپارتمان هستند. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی با مشاوران ما تماس بگیرید. پروژه‌های مختلف و سبقه ساخت سازندگان را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. آنچه مشخص است خرید یا پیش خرید ملک در ساحل قو جدای از مطلوبیت زندگی در یک منطقه خوب و نزدیکی به ساحل دریا، ارزش افزوده بسیار بالایی داشته و سرمایه‌گذاری قابل اتکایی را رقم خواهد زد.

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

2 دیدگاه

  1. محمود
    1399-10-22
    | پاسخ
    | پاسخ

    فکر کنم ساحل قو انزلی بهترین منطقه بندرانزلی باشه. ما قبلا اونجا بودیم. مرسی از مقاله خوبتون.

ارسال دیدگاه