معرفی میدان گاز بندرانزلی: بررسی محدوده میدان گاز برای اقامت و خرید ملک

1399-09-14
6 دیدگاه

میدان گاز بندرانزلی یکی از بهترین مناطق غازیان است. این میدان فاصله بسیار کمی با میدان مالا دارد. میدان گاز بندرانزلی نقطه‌ای با دسترسی بسیار مطلوب است. این میدان و محلات اصلی آن به مجاورت شریان اصلی شهر و خیابان‌های آن توسعه پیدا کرده است. خیابان آیت‌الله نجفی که به بلوار اطبا منتهی شده و همچنین خیابان پیشوایی که به میدان مالا ختم می‌شود، مسیرهای اصلی این محدوده هستند.

دسترسی آسان، مسیر مناسب و امکانات رفاهی متعدد باعث شده که میدان گاز به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سکونت و سرمایه‌گذاری ملکی بدل شود. این محدوده دسترسی بسیار خوبی به ساحل دریا، بخش‌های تفریحی، رستوران‌ها، پارک‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های اقلام مصرفی خانوار، بانک‌ها، ادارات و بسیاری موارد دیگر دارد.

در طی سال‌های اخیر این منطقه توسعه چشم‌گیری داشته است. آپارتمان‌های بسیار خوبی در این منطقه ساخته شده‌اند. تا به الان، خرید آپارتمان در محدوده میدان گاز جز گزینه‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی بوده است. همچنین این محدوده یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجاره آپارتمان و سکونت است.

در این یادداشت به طور کامل به معرفی محدوده میدان گاز بندرانزلی خواهیم پرداخت. خیابان‌‌های اصلی، کوچه‌های این ناحیه، سطح دسترسی، امکانات رفاهی و جزئیات خرید ملک و همچنین اجاره و نکات مربوط به آن را کامل بررسی خواهیم کرد.

میدان گاز بندرانزلی کجاست؟

این میدان در بخش شرقی غازیان و در فاصله‌ای حدودا ۷۰۰ متری با میدان مالا قرار دارد. میدان گاز یکی از معروف‌ترین میدان‌های محدوده غازیان است.

مردم بندرانزلی پیش از هر چیزی این بخش از غازیان را با سازه نمادین داخل میدان، «کره زمین و دستی که مشعل گاز» را رو به آسمان گرفته است به یاد خاطر دارند. این سازه نمادین از زمان احداث همچنان درون میدان به همان شکل پابرجاست. در سالهای گذشته مشعل این سازه، در پاییز یا زمستان روشن می‌شد.

این میدان، جز میدان‌های مهم و نمادین خیابان طالقانی غازیان است. به طور کلی اگر بخواهیم به چهار میدان اصلی غازیان در خیابان طالقانی اشاره کنیم، به ترتیب می‌توانیم «میدان قو» یا «بی‌بی حوریه»، «میدان مالا»، «میدان گاز» و «میدان گمرک» را نام ببریم. میدان گاز غازیان از غرب به میدان مالا، از شمال به خیابان اطبا و میدان نخل، از سمت شرق به خیابان اصلی غازیان و به پل‌های غازیان و در نهایت از سمت جنوب به محله سامانسر منتهی می‌گردد.

توسعه شهری و زیرساختی در محدوده گاز

این محدوده به مانند خیابان پاسداران در طی سال‌های اخیر رشد و توسعه محسوسی داشته است. ساخت و ساز در این منطقه رونق داشته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و سکونت است. این منطقه سال‌هاست که به مانند خیابان ساحل قو و بخش‌های شرقی بندرانزلی مانند طالب‌آباد تغییر چهره داده است. با انشعاب، پیشروی و تکمیل خیابان آیت الله نجفی که به خیابان اطبا و میدان نخل منتهی می‌شود، دسترسی این ناحیه به مناطق ساحلی و توریستی براحتی امکانپذیر گشته است.

علاوه بر این احداث جایگاه سوخت‌گیری CNG برای خودرو‌های گاز سوز در خیابان آیت الله نجفی بر ظرفیت این منطقه افزوده است. همین‌طور احداث دانشگاه پیام نور انزلی درست مقابل این میدان و به همین ترتیب احداث اولین رستوران‌های فست‌ فود مثل پیتزا ایتالیا و احداث و اختصاص فضای سبز در حد فاصل میدان گاز تا میدان مالا، چشم‌اندازی متفاوت از غازیان را در این محدوده شکل داده است. (بیشتر بدانید: پل غازیان اولین پل متحرک ایران کجای غازیان است؟)

سکونت در محدوده میدان گاز

با استقبال آپارتمان‌نشینی و تغییر رویکرد خریداران ملک و سرمایه‌گذاری‌های ملکی بخصوص در غازیان، محلات این محدوده تحت تاثیر قرار گرفتند. با بهبود فضای محلات، ساختار کوچه‌ها و خیابان بندی‌های درست، بسیاری از خانه‌های ویلایی رفته رفته بدل به آپارتمان‌های زیبایی شدند که طیف وسیعی از خانواده‌ها را در بافت فرهنگی خود جای دادند. البته همچنان می‌توان خانه‌های ویلایی زیبایی را در محدوده میدان گاز پیدا کرد (در همین رابطه: بررسی و خرید خانه ویلایی در بندرانزلی با بهترین قیمت).

مهم‌ترین محلات میدان گاز بندرانزلی

اگر بخواهیم به محلات مهم این ناحیه اشاره کنیم باید اول از خیابان آیت الله نجفی شروع کنیم.

بلوار آیت الله نجفی غازیان

خیابان‌ «خرمشهر» یکی از مسیرهای فرعی با دسترسی بسیار عالی درست در ابتدای بلوار نجفی قرار دارد. خیابانی دو طرفه که آپارتمان‌های خوش ساختی را در دل خود جا داده است. این خیابان در مسیر آغازین از خیابان نجفی منشعب شده و به خیابان معلم منتهی می‌شود (در همین رابطه: خرید ملک در خیابان معلم بندرانزلی).

خیابان خرمشهر در بلوار آیت‌الله نجفی غازیان

خیابان‌های «ارشاد» یک تا چهار و خیابان «بروجرد» هم تا محدوده شهدای ۲۳ مهر در همین منطقه قرار دارند. کوچه‌های معروف «رضوان» و «ایمان» درست در بخش شمال غربی میدان گاز واقع شده‌اند.

دسترسی به این مسیرها از انتهای خیابان خرمشهر سرراست‌تر و راحت‌تر خواهد بود. این کوچه‌ها بهترین آپارتمان‌های این محدوده را دارند. بسیاری از خوش‌ساخت‌ترین واحد‌های آپارتمانی دوخوابه در بندرانزلی در همین ناحیه است.

دسترسی و امکانات محدوده میدان گاز 

بخش جنوبی میدان گاز فاصله بسیار کمی با سامانسر غازیان دارد. سامانسر یکی از محلات بسیار قدیمی انزلی است که فاصله آن تا میدان گاز به ۱۰۰قدم هم نمی‌رسد. به هرترتیب این درهم تنیدگی در جای جای انزلی به چشم‌ می‌خورد. بواسطه کوچه‌هایی که در بخش جنوبی این میدان وجود دارد به راحتی به سامانسر دسترسی خواهید داشت.

محدوده بلوار آیت الله نجفی غازیان

اکثر خیابان‌های فرعی این محدوده به خیابان اصلی منتهی می‌شوند. به طور کلی بیشترین فاصله محلات اطراف میدان گاز برای رفت و آمد روزانه از طریق خیابان اصلی و جریان حمل و نقل عمومی شاید بین ۵ الی ۱۵ دقیقه باشد. بیشتر خیابان‌های این ناحیه فاصله بسیار کمی با خط ساحلی دارند. این محدوده یکی از مناطق بسیار خوب با دسترسی مطلوب برای اجاره روزانه ویلا و سوئیت در بندر انزلی است.

فاصله میدان گاز تا اطبا فقط ۱۰دقیقه است. دسترسی به ساحل دریا از میدان گاز به دو صورت امکان‌پذیر است. یا از بلوار نجفی به سمت میدان نخل و سپس به ساحل برسید یا از راه بلوار معلم. هر دو مسیر تقریبا فاصله زمانی یکسانی دارند. البته باز هم بستگی به موقعیت دقیق شما دارد. اگر ماشین داشته باشید ۷ دقیقه و اگر پیاده باشید (درست از خود میدان تا ساحل) فقط ۱۵دقیقه فاصله دارید.

اگر اهل کافه و رستوران هستید به جرات می‌توان گفت بهترین رستوران‌های غازیان در رده فست فودها در همین محدوده هستند. پیتزا ایتالیا، پیتزا دارکوب و پیتزا پیتزا دقیقه دور میدان گاز واقع شده‌اند.

 کافه لایت نیز در جنوب میدان و در طبقه بالای ساختمان قرار دارد. فروشگاه‌های اقلام مصرفی مثل جانبو و فروشگاه هفت در فاصله ۵دقیقه‌ای این میدان هستند. داروخانه، کلینیک، قنادی، نمایندگی‌های خرید لباس، کیف و کفش نیز در شعاع میدان گاز واقع شده‌اند (بیشتر بدانید: دهکده ساحلی بندرانزلی کجاست؟).

میدان گاز: خرید خانه و اجاره ملک

اگر دوست دارید هم نزدیک خیابان اصلی و هم در نزدیکی پارک تفریحی سکونت داشته باشید بدون شک خیابان‌های «لاله» گزینه‌های قابل تاملی هستند. در این خیابان‌ها آپارتمان‌های نوساز زیادی وجود دارد. خیابان‌های لاله به خیابان اصلی بسیار نزدیک‌اند. برای اجاره آپارتمان نیز آیتم‌های خوبی از واحدهای دو خوابه و سه خوابه وجود دارد. هزینه رهن و اجاره یا خرید به متغیرهای متعددی وابسته است.

بدون شک از بلوار آیت‌الله نجفی نباید غافل شوید. در خیابان خرمشهر و حاشیه نجفی می‌توانید آپارتمان‌های نوساز و خوش‌ساختی را پیدا کنید. خیابان‌های فرعی رضوان، ایمان و ایثار را فراموش نکنید (بیشتر بدانید: شرایط دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ برای خرید آپارتمان).

اگر قصد خرید آپارتمان نوساز در میدان گاز بندر انزلی را دارید حتما سری به این محلات بزنید. اساسا ضلع شمالی میدان گاز و به تبع خیابان‌ها و محلات آن به لحاظ شهرسازی استاندارد‌های لازم را دارند. برعکس بخش جنوبی که منتهی به سامانسر می‌شود.

حتما برای خرید ملک یا کسب اطلاع از قوانین اجاره از یک تیم زبده که تسلط و شناخت بالایی به این منطقه دارد مشاوره بگیرید. مشاور املاک خانه انزلی به عنوان یک مرجع متخصص در حوزه خرید و فروش املاک درست در فاصله ۵۰ متری از این میدان قرار دارد. اگر علاقمند باشید از طریق صفحه معرفی بهترین محله‌های انزلی می‌توانید با سایر خیابان‌ها و محلات این شهر مانند: دهکده ساحلی بندرانزلی، خیابان پاسداران، بلوار ساحل قو، خیابان سی متری و برخی دیگر از مناطق آشنا شوید. در این صفحه اطلاعات جامعی را از محلات انزلی کسب خواهید کرد.

(بروزرسانی در ۳ آبان ۱۴۰۲)

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

6 دیدگاه

  1. پرویز اشرتی
    1399-10-22
    | پاسخ
    | پاسخ

    خیلی کامل و خوب بود. واقعا مجموعه خوبی دارید. مطلب دقیق! مرسی واقعا. جدن این مقاله رو میشه به همه اونایی که منطقه رو نمیشناسن ارسال کرد.

    • بهمن فلاحی
      1399-10-30
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما. تشکر از همراهی شما دوست عزيز.

  2. محسن
    1399-10-22
    | پاسخ
    | پاسخ

    خیلی عالی و کامل.

  3. مسعود
    1399-12-13
    | پاسخ
    | پاسخ

    واقعا سپاسگزارم بابت اطلاعات جامعتون
    هر چیزی که نیاز بود در مورد خرید ملک در انزلی بدونم رو پیدا کردم
    میتونید راهنماییم کنید بابت خرید زمین

    • بهمن فلاحی
      1400-02-24
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما
      خوشحالیم که همراه ما هستید. در خصوص خرید زمین در بندر انزلی از طریق واتس‌آپ یا شماره هایی که در وبسایت درج شده اقدام کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.
      با تشکر

ارسال دیدگاه