بلوار معلم بندر انزلی، معرفی کامل و بررسی آن برای سکونت

1399-09-29
1 دیدگاه

بلوار معلم بندر انزلی مهم‌ترین خیابان محدوده میدان مالا در بخش غازیان است. این خیابان در انشعاب شمالی خود از میدان مالا و خیابان طالقانی به بلوار اطبا منتهی می‌شود. پیش‌تر در مقاله‌ای که به بررسی تاریخچه محلات قدیمی غازیان پرداختیم، مختصر به زمین طیاره اشاره کردیم.

این محدوده که به بالون صحرا نیز معروف بود، شامل بخشی از خیابان معلم و بلوار نماز تا حوالی پارک اخترکاویان بوده است. خیابان یا بلوار معلم امروز، در گذشته محل استقرار ده‌ها هواپیمای روسی و یونکرس بود.

بنابراین می‌توان بر اهمیت این خیابان از بعد تاریخی نیز صحه گذاشت. مقاله پیش رو شرحی‌ست بر بلوار معلم بندر انزلی، معرفی کامل و بررسی آن برای سکونت.

معرفی خیابان معلم بندر انزلی

خیابان معلم درست در حد فاصل میدان مالا، دومین میدان غازیان (از جهت ورودی شرقی شهر انزلی) تا بلوار اطبا قرار دارد. این خیابان طی ۲۰ سال اخیر به سبب موقعیت منحصربفرد خود جایگاه خاصی در غازیان پیدا کرده است. و مانند بلوار ساحل قو شریانی در جهت شمال و خط ساحلی‌ست. ارتباطات گسترده به واسطه خیابان‌های فرعی بر سهولت دسترسی این منطقه افزوده است.

بلوار معلم بندر انزلی، معرفی کامل و بررسی آن برای سکونت

آنچه باعث تغییر و تحولات اخیر در این ناحیه شده، فاکتور‌های زیربنایی شهرسازی و ظرفیت‌های بالقوه توریستی این منطقه بوده که بدون شک در رشد مستمر آن تاثیر بسزایی داشته است. مقوله توریسم در انزلی به عنوان یک شهر گردشگری و توریست‌پذیر در امتیازگذاری محلات بندر انزلی بسیار حائز اهمیت است.

خیابان معلم فاصله بسیار کمی با نوار ساحلی، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی در بخش شمالی خود دارد از این رو یکی از مهم‌ترین نواحی برای اجاره روزانه ویلا و سوئیت در انزلی است. باید اذعان کنیم تغییرات ساختاری که در نتیجه توسعه ساخت و ساز‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ملکی بوده از همین بخش شمالی بلوار معلم آغاز شده است (بیشتر بدانید: قیمت آپارتمان و ویلا در بلوار معلم بندر انزلی).

خیابان‌های یکم تا هجدهم مهم‌ترین خیابان‌های فرعی بلوار معلم هستند. خیابان‌هایی که آپارتمان‌های نوساز بسیاری را در خود جای داده است. این خیابان‌ها غالبا متشکل از خانه‌هایی با ساختار ویلایی بودند که همچنان بخش به سزایی از این محلات را تشکیل می‌دهند.

 اگر بخواهیم محدوده‌ای برای این محلات در نظر بگیریم، می‌توان کل بخش شرقی بلوار معلم را به این خیابان‌ها اختصاص داد. در نظر داشته باشید که مقیاس جهت‌یابی ما براساس جنوب به شمال است.

بلوار معلم بندر انزلی، معرفی کامل و بررسی آن برای سکونت

اما در بخش غربی خیابان معلم هم محله‌های معروفی قرار دارند که کوی هفتم آذر، دریادلان، اسوه و ایثار تعدادی از آنها هستند. اگر به اگهی‌هایی که فروشندگان ملک در وبسایت‌های معتبر برای خرید و فروش آپارتمان و ویلا قرار می‌دهند توجه کرده باشید مطمئنا این آدرس‌ها را در نواحی فوق مشاهده کرده‌اید.

دسترسی و افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان 

اگر بخواهیم در خصوص دسترسی این بلوار اطلاعاتی مبسوطی ارائه دهیم در وهله نخست باید عنوان کنیم که خیابان معلم قلب ناحیه شرقی غازیان است. همین مورد باعث افزایش تقاضای رهن و اجاره و همچنین خرید آپارتمان در خیابان معلم و محدوده‌های مرتبط و محلات آن شده است.

میدان شهد گل آور غازیان

دو خیابان مهم که مجرای ارتباطی به ساحل قو و بلوار نجفی هستند در ابتدا و اواسط معلم واقع شده‌اند. این شریان‌های ارتباطی به ترتیب، بلوار نماز و خیابان آلوچه چی هستند. بلوار نماز دقیقا حدفاصلی از خیابان چهارم و پنجم است که به سمت میدان قو منشعب شده و با خیابان ساحل قو هم مرتبط است.

بلوار نماز غازیان

 اما اگر کمی از خیابان سیزدهم پایین‌تر برویم به تنها میدان بلوار معلم می‌رسیم که با نام میدان گل‌اور شناخته می‌شود. خیابان آلوچه‌چی دقیقا در مجاورت میدان، قسمت شرقی و مسیری تقریبا ۵ دقیقه‌ای به سمت بلوار نجفی‌ست.

سمت راست میدان (غرب میدان، اگر مسیر شمال و خط ساحلی را درنظر بگیرید) خیابان و پارک شهید اختر کاویان است که در انتهای خود به خیابان ساحل قو منتهی می‌گردد.

پارک اختر کاویان

سال‌هاست که خط ویژه مسیر معلم از ابتدای این خیابان تا محدوده شهرک‌های مسکونی اداره بنادر و کشتیرانی که در نزدیکی بلوار اطباست قرار دارد. به همین سبب مشکل رفت و آمد برای افراد بدون وسیله نقلیه وجود نخواهد داشت.

کل درازای این بلوار را می‌توان تنها در یک ربع پیاده‌روی کرد. اگر هم صاحب خودرو باشید به راحتی می‌توانید بر اساس مقصد خود خروجی‌ و مسیرهای متعددی را انتخاب کنید. (بیشتر بدانید: پل غازیان؛ بهترین جا برای گردش عصرگاهی با چشم‌انداز بندر در غازیان)

فروشگاه، باشگاه، کلینیک و اماکن اداری در بلوار معلم انزلی

در فواصل ابتدایی این بلوار چندین فروشگاه بزرگ اقلام مصرفی وجود دارند. جدای از این در کل خیابان و در نواحی مختلف آن سوپر مارکت‌ها و میوه‌فروشی‌های متعددی قرار گرفته است. 

یکی از مهم‌ترین ادارات بندر انزلی یعنی اداره فرهنگ و ارشاد بندرانزلی و سازمان نظام مهندسی در بلوار معلم واقع شده است. درمانگاه تامین اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی غازیان درست اواسط این خیابان است. این مرکز درمانی ۲۴ ساعته بوده و به صورت شبانه‌روزی خدمت رسانی می‌کند.

خیابان معلم انزلی

جالب است بدانید مهم‌ترین اماکن ورزشی غازیان هم در همین محدوده است. ابتدای بلوار معلم، باشگاه بدنسازی طالب‌نیا، روبروی خیابان هفتم و هشتم باشگاه ورزشی حدید (فوتسال و بدنسازی) و در شعاع ۱۰۰متری حدید، باشگاه فرهنگی و ورزشی صیدگر در رشته‌های کاراته، فوتبال و فوتسال در دسترس‌اند.

پیش فروش و خرید آپارتمان و ویلا

جریان توسعه ساخت و ساز‌ها به واسطه انبوه‌سازان در این ناحیه بیش از گذشته شدت گرفته‌ است. در ماه‌های اخیر توازن قیمت آپارتمان در بلوار معلم به مانند پاسداران و ساحل قو اندکی متغیر شده و با ثبات همیشگی فاصله گرفته است.

اما نزدیکی به دریا، خیابان بندی‌های استاندارد و برخی از مزیت‌ها که در بالا به آن اشاره شد همچنان عامل مهمی برای خرید ملک در این محدوده از غازیان محسوب می‌شود.

اگر طالب آپارتمان با ویو دریا هستید به تبع ساختمان‌هایی که در محدوده شهرک‌های سازمان بنادر هستند گزینه‌های مناسبی بنظر می‌رسند. علت آن هم ساختار ویلایی و ساحلی این شهرک‌هاست که امکان تراکم نیز ندارند. بنابراین آپارتمان‌هایی که در مجاورت آن ساخته می‌شوند دارای چشم‌انداز همیشگی دریا هستند.

به هیچ عنوان از کوی هفت آذر و محدوده دریادلان غافل نشوید. آپارتمان‌های نوساز زیبایی در این بخش هستند. موارد رهن و اجاره متعددی هم در ابتدای معلم از خیابان یکم تا سیزدهم وجود دارد.

قیمت‌ها بر اساس امکانات ساختمان و متراژ‌ آنها اندکی متفاوت خواهد بود. اگر بخواهید نزدیک میدان مالا باشید خیابان‌های اول تا چهارم و خیابان‌های ایثار و اسوه مناسب هستند.

مهم‌ترین بخش فرآیند خرید اپارتمان در این محدوده یا رهن آن، مشاوره با افرادی‌ست که تسلط و اطلاعات بالایی درباره این ناحیه و محلات مختلف شهر دارند. اول اطلاعات مربوط به متوسط قیمت ناحیه و امکانات را آنالیز کنید و سپس به معتبرترین مشاور املاک منطقه مراجعه کنید (بیشتر بدانید: دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ برای خرید خانه).

در پایان، اگر علاقمند باشید از طریق صفحه معرفی بهترین محله‌های انزلی می‌توانید با سایر خیابان‌ها و محلات این شهر مانند: دهکده ساحلی بندرانزلی، خیابان پاسداران، بلوار ساحل قو، خیابان سپه،  و برخی دیگر از مناطق آشنا شوید. در این صفحه اطلاعات جامعی را از محلات انزلی کسب خواهید کرد.

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

1 دیدگاه

  1. رسولی
    1399-12-06
    | پاسخ
    | پاسخ

    مطلب بسیار خوبی بود. تشکر

ارسال دیدگاه