راهنمای کامل خیابان ناصر خسرو بندر انزلی

1399-11-04
10 دیدگاه

خیابان ناصرخسرو بندر انزلی خیابانی‌ در قلب شهر انزلی و درست در میانه خیابان مطهری و در حد فاصل میدان انزلی و محدوده آخر خط قرار دارد. این منطقه از لحاظ خیابان‌بندی دارای ساختار مناسب و زیبایی است. ناصرخسرو درست از چهار راه چراق برق شروع شده و در انتها به میدان مادر (ابتدای خیابان پاسداران) ختم می‌شود.

ناصرخسرو انزلی از سال‌های دور همواره خیابان مهم و پر ترافیکی بوده و در طی ده‌های اخیر همیشه پر رونق بوده و حال و هوای خاصی داشته است. طبعا جریان ترافیکی خیابان گلستان، خیابان سی‌متری، بازار سپه و فرعی‌های متصل و متعدد در این مسیر بر جریان جمعیتی این خیابان موثر بوده‌اند.

در این مقاله جدا از معرفی محدوده و بررسی این ناحیه، به ساختار، ویژگی‌ها، وضعیت خرید آپارتمان، ویلا و شرایط سکونت در ناصرخسرو بندر انزلی خواهیم پرداخت.

معرفی خیابان ناصر خسرو بندر انزلی

خیابان ناصر خسرو بندر انزلی یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های این شهر بندری‌ست. این محبوبیت غالبا در بین اهالی بومی منطقه رواج دارد. بعید است گذرتان به این خیابان بیفتد و از قدم زدن در آن لذت نبرید.

ناصرخسرو در مقایسه با سایر خیابان‌ها (البته جدا از سی‌متری و سپه) ساختار و ساحتی بس دلنشین دارد و همیشه احساس سرزندگی به عابرین و ساکنین‌ خیابان می‌بخشد.

 شاید عریض بودن خیابان، ساختار خانه‌ها و مغازه‌ها در کناره‌های شرقی و غربی این خیابان اولین چیزی باشد که نظر هر عابر یا بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگر بخواهیم شروع خیابان ناصر خسرو بندر انزلی را از چراغ برق (چهار راه چراغ برق) درنظر بگیریم و تا انتها که به میدان مادر منتهی می‌شود؛ شاید به حدود کمتر از یک کیلومتر برسد.

خیابان ناصرخسرو بندر انزلی؛ معرفی محدوده ناصرخسرو و شرایط خرید ملک

ناصرخسرو مانند سایر خیابان‌های بندر انزلی طی این سال‌ها دچار تحولاتی شده است. آپارتمان‌سازی و توسعه ساختمان‌های بلند در قسمت‌های شمالی این خیابان بیشتر رویت می‌شود.

 البته نباید فراموش کنیم که این محدوده از سال‌های دور، جز خیابان‌های مهم و پر ترافیک شهر بوده، و شاید تغییر چهره آن به فراخور زمان و بنا به ظرفیت و نیاز مردم که در گرو توسعه شهری‌ست، اجتناب ناپذیر بوده باشد. با وجود این تغییرات تدریجی و اجباری، هنوز می توان زیبایی بصری ناصرخسرو را به یمن اصالت ذاتی‌اش مشاهده کرد.

خیابان ناصرخسرو بندر انزلی

 ناصرخسرو تقریبا از دهه هفتاد به این طرف، همیشه پر رونق بوده و اگر گذرتان به آن بیفتد حتما شاهد این خواهید بود که حال و هوای خاصی دارد. طبعا جریان ترافیکی خیابان گلستان، خیابان سی‌متری، بازار سپه، فروشگاه‌های مختلف، وجود پاساژ، مراکز خرید اقلام مصرفی و البته فرعی‌های متصل و متعدد بر این مسیر، در جریان جمعیتی و اتمسفر این خیابان بی تاثیر نبوده است. 

به هر ترتیب نمی توان عناصر کالبدی خیابان ناصرخسرو را نادیده گرفت. چه اتصال به خیابان سی‌متری ، چه همجواری به خیابان سپه، چه کوچه طاهباز و خانه‌ای که بلند‌ترین سرو گیلان را در بطن خود جای داده و چه مناره مسجد قائمیه که بیش از یک قرن قدمت دارد.

خانه سیروس طاهباز در خیابان ناصر خسرو

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که یکی از مشاهیر ایران (اهل انزلی)، «سیروس طاهباز» خانه‌ش در همین خیابان ناصرخسرو بوده. هنوز در غیاب او این ساختمان ویلایی پا برجاست. طاهباز کسی است که بیش از 20هزار برگ دست نوشته‌های نیمایوشیج را جمع آوری و چاپ کرده است. او یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌ها و مترجمین در زمینه ادبیات کودک بوده است.

خیابان ناصرخسرو بندر انزلی

کسی که برنده جایزه سیب طلایی دوسالانه براتیسلاو به خاطر کتاب «با هم زندگی کنیم» شد. او سال‌ها در همین خیابان ناصر خسرو زندگی کرده است. به همین سبب یکی از کوچه‌های اصلی این خیابان به نام او ثبت شده. اگر گذرتان به کوچه طاهباز بخورد حتما بلند‌ترین سرو گیلان را که نشانه و یادگار این هنرمند است خواهید دید.

خیابان‌ها و کوچه‌های متصل به ناصر خسرو انزلی

خیابان‌ها

کوچه‌های اصلی

  • کوچه اداره برق
  • کوچه جمشیدی(پشت خیابان سپه، جنوبی)
  • کوچه طاهباز
  • کوچه سزاوار
  • کوچه فرامرزی
  • کوچه مرتضی‌پور

دسترسی، اماکن و مراکز مهم در ناصر خسرو انزلی

به طور کل خیابان ناصر خسرو بندر انزلی به لحاظ موقعیت جغرافیای شهری در یکی از بهترین مناطق این بندرگاه قرار دارد. کل طول خیابان از چهارراه چراق برق تا ابتدای خیابان پاسداران یا ورودی موج شکن جدید انزلی را فقط در ۱۰ دقیقه می توان طی کرد.

فروشگاه‌های اقلام مصرفی خانوار شاید در هر صد قدم قرار گرفته باشند. هر چه فکرش را بکنید؛ از کبابی تا قصابی، نانوایی، فست‌فودها، کافه، بستنی فروشی معروف اردبیل، مراکز چاپ، آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی، آموزشگاه‌های معتبر گروه زبان‌های خارجی، فروشگاه های آرایشی و بهداشتی، پاساژ، مراکز معتبر فروش موبایل و … . (بیشتر بدانید: دسترسی و اطلاعات به دیدنی‌ترین جای بندرانزلی)

خیابان سی متری به ناصر خسرو

ضمنن نباید فراموش بکنیم که ناصر خسرو به دو شارع مهم‌ انزلی یعنی خیابان سی متری و خیابان سپه یا بازار سپه دسترسی دارد. فاصله تا سپه چه از نقطه شمالی و چه از نقطه جنوبی تنها با چند صد قدم میسر است. از این رو این محدوده یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای اجاره روزانه ویلا و سوئیت در بندر انزلی است.

جدا از اینها می‌توانید در شمالی‌ترین بخش ناصر خسرو به پارک و کتابخانه قدیمی شهر دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که پارک ساحلی پاسدارن از بخش شمالی ناصر خسرو فقط ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد. موج شکن قدیمی، بلوار و موج شکن جدید نیز درست در مجاورت میدان مادر و انتهای این خیابان هستند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که از هر نطقه خیابان ناصر خسرو تنها با صرف حداکثر ۲۰ دقیقه و حداقل ۱۰دقیقه، به صورت پیاده‌روی می‌توانید به میدان انزلی، شنبه بازار، شهرداری، محدوده بلوار انزلی و کانال کشتیرانی برسید.

اجاره و خرید آپارتمان در خیابان ناصر خسرو بندر انزلی

برای خرید واحد مسکونی در خیابان ناصر خسرو باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه بخاطر بافت خیابان، اساسا آپارتمان‌های بلند این ناحیه با کاربری مسکونی، در بخش شمالی خیابان (بالاتر از بریدگی خیابان مظلوم) قرار دارند. یعنی موقعیت عالی اما محدود.

بنا به محدودیت‌های ساخت در بر خیابان اصلی و شاید کمبود عرصه برای ساخت آپارتمان نوساز در ناصرخسرو امکان انتخاب‌های متعددی وجود ندارد. هر چند که در سال‌های اخیر چند آپارتمان خوش‌ساخت در ناصرخسرو طراحی و ساخته شده است. دوم اینکه؛ باید درنظر داشته باشید که قیمت ملک آپارتمانی در بر اصلی تفاوت قابل توجهی با کوچه‌ها دارد.

خیابان مظلوم در سپه انزلی

اگر دغدغه بر اصلی خیابان را ندارید به راحتی می‌توانید در کوچه‌های: جمشیدی (پشت خیابان سپه، جنوبی)، طاهباز، سزاوار، فرامرزی و کوچه مرتضی‌پور آپارتمان‌های مناسبی را به فراخور بودجه خود بخرید. به همین ترتیب مکانی امکان اجاره اپارتمان در خیابان ناصرخسرو و محدوده مرتبط به آن نیز میسر است.

برای خرید اپارتمان در خیابان ناصر خسرو بندر انزلی شاید بتوانیم بازه قیمتی را حداقل از متری ۱۰میلیون و حداکثر ۲۰میلیون تومان در بر اصلی و کوچه‌ها در نظر بگیریم (بیشتر بدانید: شرایط دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ برای خرید آپارتمان).

مثل همیشه بر این موضوع تاکید داریم که شرایط ، موقعیت دلخواهتان و هدف خرید‌ (سرمایه‌گذاری با نیت داد و ستد ملکی یا استفاده شخصی طولانی؛ سبک زندگی) می‌تواند نقش بسزایی در انتخاب آپارتمان در این محدوده داشته باشد.

آپارتمان در خیابان ناصر خسرو انزلی

اگر دوست دارید در مجاورت خیابان اصلی زندگی کنید، آن هم در یک اپارتمان درست و حسابی، اگر دوست دارید سرزندگی و جریان را تجربه کنید، دسترسی  مطلوب به همه نیازمندی‌ها و نزدیکی به بلوار، موج شکن انزلی، پارک ساحلی، پارک کودک، مراکز خرید، بازار سپه، خیابان سی متری و بافت کلاسیک محدوده سپه و ناصرخسرو که از ابتدای خیابان مظلوم آغاز می‌شود، ناصرخسرو انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.

طبق روال معمول در بخش معرفی محلات و مناطق، تاکید داریم که از طریق گوگل عبارت خرید یا قیمت آپارتمان در محدوده خیابان ناصر خسرو بندر انزلی را جستجو کنید. بیشتر تحقیق کنید. اول اطلاعات مربوط به متوسط قیمت ناحیه و امکانات را آنالیز کنید و بعد برای کارشناسی و بررسی بهتر به مشاور املاک مراجعه کنید.

در پایان، اگر علاقمند باشید از طریق صفحه معرفی بهترین محله‌های انزلی می‌توانید با سایر خیابان‌ها و محلات این شهر مانند: دهکده ساحلی بندرانزلی، خیابان پاسداران، بلوار ساحل قو، بلوار معلم، خیابان رمضانی غازیان، طالب آباد بندرانزلی و برخی دیگر از مناطق آشنا شوید. در این صفحه اطلاعات جامعی را از محلات انزلی کسب خواهید کرد.

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

10 دیدگاه

  1. نيلوفر محمدي نژاد
    1399-11-04
    | پاسخ
    | پاسخ

    تا به حال نديده بودم يه مشاور املاك اينجوري مطالب رو، محلات و مناطق رو بنويسه! خيلي خوب بود. انشالله موقق باشيد.

    • بهمن فلاحی
      1399-11-04
      | پاسخ
      | پاسخ

      همراهیتون باعث افتخار و دلگرمی ماست.

  2. مهتاب حسینی
    1399-11-04
    | پاسخ
    | پاسخ

    چه توضیحات خوب و جامعی.از خوندش لذت بردم.ممنون

  3. پدرام
    1399-11-05
    | پاسخ
    | پاسخ

    عالی بود.

  4. شیخانی
    1399-11-06
    | پاسخ
    | پاسخ

    الان فایلی هست تو این منطقه؟

    • بهمن فلاحی
      1399-11-06
      | پاسخ
      | پاسخ

      لطف بفرمایید با همکاران بخش فروش با شماره ۴۴۴۴۰۰۷۴ – ۴۴۴۴۰۰۷۳ – ۴۴۴۴۰۰۷۲ تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنن.

  5. رضا
    1401-11-21
    | پاسخ
    | پاسخ

    من متولد خیابان ناصر خسرو هستم عاشق انزلی و بخصوص زاد گاهم هستم، توی اون خیابان خیلی خاطرات دارم ،ممنون که مطالب دلنشین و زیبایی در مورد این خیابان قدیمی و دوست داشتنی قلم فرسایی کردین.

    • بهمن فلاحی
      1401-11-22
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما دوست عزیز

      چقدر خوشحالیم که این مطلب براتون خاطرات خوبی رو تداعی کرده.

      آرزو می‌کنیم هر جا که هستید شاد و تندرست باشید

ارسال دیدگاه