۹ توصیه مهم میلیاردرهای معروف درباره خرید خانه و سرمایه‌گذاری در املاک

1400-12-05
2 دیدگاه
۹ توصیه مهم از میلیونرها درباره خرید خانه و سرمایه‌گذاری در املاک

شاید شما این نقل قول معروف را شنیده باشید (نقل به مضمون)، که یک روز پدری به فرزند خود می‌گوید: روی زمین سرمایه‌گذاری کن، هربار که بیفتی، می‌توانی دستت را روی زمین بگذاری تا بلند شوی!

به شکل باورنکردنی و با سرعتی خارق‌العاده در حال تجربه دگرگونی جهان با ابزار مدرن هستیم. این دگرگونی و تغییر در بخش‌های مختلف زندگی ما تاثیر گذاشته است. تکنولوژی و صنعت بن‌مایه این تغییرات بوده‌اند.

در این سرعت و پیشرفت کنترلی ناشدنی، بیشتر افراد موفق و ثروتمند، علاوه بر سخت کوشی، در بزنگاه‌های اساسی زندگی خود تصمیمات خردمندانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. در اقسا نقاط دنیا، و در میان بزرگان اقتصاد و تجارت یک باور عمده وجود دارد. میلیونرها می‌گویند که خرید خانه و سرمایه گذاری در املاک هنوز بهترین نوع سرمایه‌گذاری است.

از طرفی، پاندمی کرونا و شیوع این ویروس دردسرساز به ما نشان داد که صنایع و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و نیز سازوکارهای موجود می‌توانند براحتی دچار آسیب شوند، در حالی که بستری امن مثل صنعت املاک نه تنها دچار رکود نشد بلکه پایدار باقی ماند.

اندرو کارنگیِ میلیاردر (که از بزرگان صنعت فولات ایالات متحده در قرن نوزده بود) جمله‌ی معروفی دارد که می‌گوید:

«90% میلیونرها ثروت خود را با سرمایه‌گذاری در بخش املاک به دست می‌آورند.»

می‌خواهیم بدانیم آیا این مسئله هنوز هم صحت دارد؟ آیا خرید خانه و سرمایه‌گذاری در املاک همچنان ایده خوبی است؟ داستان از چه قرار است؟ این مطلب پیشتر در وبسایت make it منتشر و به کوشش تحریریه خانه انزلی ترجمه و تنظیم شده است. طبیعتا برخی توصیفات با توجه به تفاوت اقلیم اقتصادی می‌تواند قابل تامل باشد. اما این ۹ توصیه را حتما بخوانید.

۱. خرید خانه، تجمیع ثروت

«خریدن املاک باعث ثروتمند شدن من شد. من اولین استودیوی کوچک خود را با صرف چند دلار خریدم، چون به جایی نیاز داشتم تا در آن زندگی کنم. چند سال بعد، ارزش استودیو دو برابر شد و آنقدر پول به دستم رسید که 50% از آن را صرف خرید یک آپارتمان یک‌خوابه کردم. آن آپارتمان نیز به زودی به یک خانه دوخوابه و سپس سه‌خوابه تبدیل شد و نهایتا مرا به پنت‌هاوس ده خوابه‌ام در خیابان پنجم نیویورک رساند. خرید آن استودیوی کوچک مهم‌ترین تصمیمی بود که گرفتم، چون باعث شد صاحب همه چیز شوم.»

  • باربارا کورکوران، بنیانگذار کورکوران گروپ، مجری پادکست «کسب‌وکار غیرمعمول»، داور «شارک تنک».

۲. املاک مسکونی و درآمدزایی حساب شده

سرمایه‌گذاری در املاک ایده کارامد و فوق‌العاده‌ای است، به شرطی که نگاه بلندمدت داشته باشید و دنبال بازدهی فوری نباشید. بهترین کار این است که در بخش املاک مسکونی سرمایه‌گذاری کنید و از اجاره‌بهای آن در طول سال استفاده کنید. حتما مطمئن شوید که تمام هزینه‌های قانونی را لحاظ کرده‌اید و برای پرداخت مخارج غیرمنتظره آماده هستید. (در همین رابطه بررسی کنید: فرصت سرمایه گذاری و خرید املاک کلنگی در بندر انزلی)

  • بتانی فرانکل، کارآفرین، خیّر، بنیانگذار اسکینی گرل و بی‌استرانگ. او را در اینستاگرام دنبال کنید. 

۳. سرمایه‌گذاری مناسب، همیشه ارزشمند خواهد بود

«املاک یک مقوله واقعی است و اینکه پول خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کنید ایده‌ی خوبی است. اما اجازه دهید روراست باشم: این بدان معنی نیست که تمام املاک گزینه خوبی هستند.

املاکی بخرید که از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار هستند.

من فقط انواع خاصی از املاک را خریداری می‌کنم؛ منظورم ساختمان‌های چند خانواری در مکان‌های مجلل است که جریان نقدی ثابتی دارند و از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار هستند. من از مناطق کم‌درآمد و خانه‌های مجردی اجتناب می‌کنم. اما حتی آن املاک نیز مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند، تا اینکه بگذارید ارزش پولتان در بانک کاهش یابد! (در همین رابطه بررسی کنید: بهترین محلات بندر انزلی برای سرمایه‌گذاری ملکی)

  • گرنت کاردون، کارشناس فروش، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز.

۴. خرید خانه، هوشمندانه‌تر از اجاره کردن است

«بیشتر میلیونرهایی که می‌شناسم، بیش از هر بخش دیگری از خرید املاک درآمد کسب کرده‌اند.» ارزش املاک به مرور زمان به طور دائم افزایش می‌یابد و از سایر سرمایه‌گذاری‌ها بهتر عمل می‌کند. به علاوه، مثل بازار سهام در برابر نوسانات کوتاه‌مدت آسیب‌پذیر نیست. شما با خرید یک ملک مسکونی یا تجاری، یک دارایی ملموس و قابل استفاده خواهید داشت. سرمایه‌گذاری در بخش املاک، مزایای مالیاتی خاص خود را هم دارد.

در واقع، ثروت واقعی از خرید در زمانی حاصل می‌شود که دیگران در حال فروش هستند و برعکس. در حالیکه خیلی‎ها از رکود اقتصادی صحبت می‌کنند، بازار قدرتمند است و قیمت‌ها و معاملات رو به افزایش هستند.

در حال حاضر، اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در برخی محله‌ها می‌تواند ماهیانه 5،000 دلار خرج داشته باشد، اما شما می‌توانید یک خانه 1 میلیون دلاری را با پرداخت یک قسط ماهانه 4،000 دلاری خریداری کنید. و نرخ پرداختی شما به مدت 30 سال ثابت است که بهترین نوع کنترل اجاره است.

پس چرا اجاره می‌کنید؟ بعلاوه، اگر ملک خریداری‌شده خود را به شخص دیگری اجاره دهید، می‌توانید مبلغ قسط خود را هم پوشش دهید.

  • پیتر هرناندز، رئیس وسترن ریجن در داگلاس الیمن، بنیانگذار و رئیس املاک تلیس.

(بیشتر بدانید: تکلیف خانه‌هایی که در طرح‌های شهرداری یا عمرانی قرار دارند چه خواهد بود؟)

۵. از دردسرهای مالی معاف خواهید بود

بخش املاک مزایای مالیاتی فوق‌العاده‌ای دارد. در ایالات متحده، در شرایط خاص، مجبور نیستید به خاطر سود خود در سرمایه‌گذاری املاک مالیات بپردازید. همچنین می‌توانید 250،000 دلار معافیت مالیاتی فردی و 500،000 دلار معافیت تأهل دریافت کنید.

وقتی روی محیط اطرافتان سرمایه‌گذاری می‌کنید، یعنی روی خودتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید!

ثروتمندترین افراد به همان شکلی ملک می‌خرند که در قدیم ماشین می‌خریدند. نرخ بهره پایین است، قیمت‌ها کاهش یافته و دیگر مجبور نیستید پول زیادی را در سرمایه‌گذاری بخوابانید. پیشنهاد من این است که به سرمایه‌گذاری‌های خود تنوع بدهید، اما هیچ جایی بهتر از مسکن -که می‌توانید در آن زندگی کنید و لذت ببرید- برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. وقتی روی محیط اطرافتان سرمایه‌گذاری می‌کنید، یعنی روی خودتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید! (بررسی کنید: سرمایه‌گذاری ملکی در بندر انزلی و منطقه آزاد)

  • هالی پارکر، بنیانگذار و مدیر عامل هالی پارکر تیم در داگلاس الیمن، کارگزار برگزیده که بیش از 8 میلیارد دلار فروش داشت.

۶. یک دارایی قابل اتکا برای پیروزی شما

املاک یک دارایی قابل انتقال است، بنابراین همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید. ملک می‌تواند اهداف مالی شما را در برنامه‌ریزی‌های شخصی محقق نماید. سرمایه‌گذاری بانکی چنگی به دل نمی‌زند. نرخ بهره پایین است. بر خلاف بازار سهام که در آن بسیاری از عوامل خارج از کنترل شما هستند، سرمایه‌گذاری ملکی در یک شب ناپدید نمی‌شود.

بر خلاف بازار سهام که در آن بسیاری از عوامل خارج از کنترل شما هستند، سرمایه‌گذاری در املاک یک شبه ناپدید نمی‌شود.

تنها کسانی که در بخش املاک ضرر می‌کنند، کسانی هستند که ملک‌شان را در اوج بازار خریده و در زمان نامناسبی فروخته‌اند، یا پول زیادی را خارج از خانه مصرف کرده و حاشیه سود ناچیزی برای خود باقی گذاشته‌اند. رسیدن به سود اغلب زمان می‌برد؛ اما اگر سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید، حتما به سود می‌رسید.

  • داتی هرمان، مدیر عامل داگلاس الیمن، امپراتوری املاک با بیش از ۲۷ میلیارد دلار فروش سالانه.

۷. بخش املاک انتخاب‌های بی‌شماری پیش رویتان قرار می‌دهد

حوزه املاک و مستغلات همیشه یک سرمایه‌گذاری قابل اتکا، امن و مطلوب قلمداد شده است. چون انتخاب‌های بیشتری را نسبت به سایر انواع سرمایه‌گذاری پیش روی شما قرار می‌دهد. اگر در بخش سهام، اوراق قرضه یا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنید، موفقیت شما به عواملی بستگی دارد که شاید خارج از کنترل شما باشند. گزینه‌های شما، حداکثر، حفظ دارایی یا فروش آن است. با سرمایه‌گذاری در بخش املاک، انتخاب‌های بی‌شماری پیش روی شما خواهد بود.

بخش املاک از قابلیت افزایش سرمایه، بازسازی و تغییر مکان برخوردار است. این انعطاف‌پذیری یکی از دلایلی است که میلیونرهای زیادی را به بخش املاک کشانده شده است.

شما می‌توانید با اهداف کوتاه‌مدت یک ملک بخرید، و اگر بازار نزولی شد، آن را اجاره دهید. حتی اگر یک ملک اجاره‌ای بخرید و ارزش آن به شکل قابل توجهی افزایش یابد، می‌توانید آن را به فروش برسانید. بخش املاک از قابلیت افزایش سرمایه، بازسازی و تغییر مکان برخوردار است.

شما می‌توانید آن را توسعه دهید، اجاره دهید، تقسیم کنید یا بخش دیگری را به آن اضافه کنید. اینها چند نمونه از انتخاب‌های شما هستند. این انعطاف‌پذیری یکی از دلایلی است که میلیونرهای زیادی را به بخش املاک کشانده شده است.

  • دانیل لسنیاک، بنیانگذار اورنج لاین لیوینگ، کارگزار کری شول تیم، یکی از بنیانگذاران کوچینگ بخش املاک هایپرفست ایجنت، نویسنده «نماینده املاک هایپرلوکال، هایپرفست»

۸. مردم همیشه به جایی برای زندگی احتیاج دارند

سرمایه‌گذاری در املاک، بازدهی بیشتر و پایدارتری نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها دارد. وقتی ملکی ساخته می‌شود، باور بر این است که به نسبت رشد جمعیت، یعنی افزایش تقاضا برای سکونت، در مقابل محدودیت‌های زمین و ساخت مسکن، حتما برای زندگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عرضه به دنبال تقاضا می‌آید و تقاضا همچنان رو به افزایش است.

تعداد زیاد املاک جدیدی که هر سال ساخته می‌شوند، گواهی بر رشد بازار املاک است. عرضه به دنبال تقاضا می‌آید و تقاضا همچنان رو به افزایش است. جمعیت تقریبا هرگز کاهش پیدا نمی‌‌کند، به همین دلیل است که نیاز به مسکن سال به سال بیشتر می‌‌شود.

بازار آپارتمان‌های چند خانواری در حال رشد است. همانطور که آپارتمان‌ها جذاب‌تر می‌شوند، مردم تمایل کمتری به خرید خانه دارند. با تملک آپارتمان‌های چند واحدی، در طول زمان به درآمد بیشتری دست پیدا می‌کنید. پس از تثبیت قیمت ملک، می‌توانید تا زمانی که تصمیم به فروش ندارید، سود سرمایه‌گذاری خود را جمع‌آوری کنید. هر کجا هم که بروید، تقاضا وجود خواهد داشت.

  • رابرت مارتینز، بنیانگذار و مدیر عامل راک‌استار کپیتال، یک شرکت سرمایه‌گذاری بخش املاک با بیش از 330 میلیون دلار دارایی تحت مدیریت.

۹. در زمینی سرمایه‌گذاری کنید که درآمدزایی دارد

مقدمه متن و آن روایت  را بخاطر دارید؟ بسیاری از مشاغل و سرمایه‌گذاری‌ها می‌آیند و می‌روند، اما یک چیز همیشه پابرجاست: زمین.

یک تقاضای ذاتی در بخش املاک وجود دارد؛ زمین. فرقی ندارد چه محصولی مانند قهوه بدهد، یا ساختمان یک آپارتمان و یا مجموعه‌ای ویلا در آن بنا شده باشد. خرید زمین همیشه یک سرمایه‌گذاری خوب خواهد بود. هر کسب و کاری که داشته باشید، به زمین نیاز دارید.

بازار املاک فراز و فرود دارد، اما هرگز در طول زمان نزولی نخواهد بود.

سرمایه‌گذاری در بخش املاک به شما اجازه می‌دهد از خود و ثروت‌تان محافظت کنید. بازار املاک فراز و فرود دارد، اما هرگز در طول زمان نزولی نخواهد بود. ارزش ملک را با سقوط وال‌استریت یا ارزهایی مقایسه کنید که از پشتیبان ملموسی برخوردار نیستند.

  • مارسلو آرامبید، بنیانگذار آکادمی بازرگانی روز، از بنیانگذاران اسپیدآپ تریدر، یک شرکت تأمین مالی برای معامله‌گران مشتاق.

در پایان، شما در مجله خانه انزلی می‌توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در این خصوص به صفحه بازار ملک مراجعه کنید. علاوه بر این برای بازدید از عناوین متنوع و املاک می‌توانید وارد صفحه خانه انزلی شوید.

منبع متن: make it

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

2 دیدگاه

  1. بیژن امیدوار
    1402-04-09
    | پاسخ
    | پاسخ

    درود.مقاله مفیدی بود.سپاسگزارم.
    جالبه که من اسم سایت رو خانه.آنالیز خوندم!بعد فارسی خانه انزلی رودیدم!😎😍🤗🤗🤗

    • بهمن فلاحی
      1402-04-10
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما دوست عزیز
      خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.

      پیروز و سربلند باشید

ارسال دیدگاه