تغییر دکوراسیون خانه با هزینه خیلی کم (۶ نکته بسیار کاربردی)

1399-06-04
0 دیدگاه
تغییر دکوراسیون خانه با هزینه خیلی کم

تغییر دکوراسیون خانه با هزینه خیلی کم چالش بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌های خانه‌دار است. اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه زیاد خانه خود را زیبا جلوه دهید، نخستین کار این است که تبلیغات تلویزیونی و مجلات را فراموش کنید.

برای تغییر دکوراسیون با هزینه پایین، محتوای تبلیغی مجلات و رسانه‌ها هیچ به‌کار شما نخواهد آمد. معمولا دکوراتورها در تلویزیون با بیشترین هزینه ممکن اقدام به بازسازی و طراحی داخلی خانه‌‌ها می‌کنند. حتما دیده‌اید؛ تمام وسایل را بیرون می‌برند، گران‌ترین کالاها را می‌خرند و بعد چند پیمانکار برای نصب و چیدمان آنها استخدام می‌کنند.

برای آنکه عملکردتان کاملا مقرون به صرفه باشد، باید یک رویکرد متفاوت در پیش بگیرید. به جای عوض کردن تمام وسایل، بهتر است تا حد امکان نگهشان دارید و از تکنیک‌هایی استفاده کنید تا نو به نظر برسند. به جای خرید وسایل جدید، از همان‌هایی که در اختیار دارید استفاده کنید یا اثاثیه دست دوم بخرید (مخصوصا اگر در بیزنس خانه‌های اجاره‌ای روزانه هستید).

سوالتان را آهسته زیر لب تکرار کنید؛ برای تغییر دکوراسیون خانه با هزینه خیلی کم چه کاری می‌توانم بکنم؟ استخدام پیمانکار را فراموش کنید. و خودتان دست به کار شوید. در ادامه این مطلب چند راهکار ساده اما موثر را باهم مرور خواهیم کرد.

۱. تغییر دکوراسیون ارزان: تغییر چیدمان

شما می‌توانید با تغییرچیدمان مبلمان، شکل ظاهری و حس و حال اتاق را به طرز قابل‌توجهی تغییر دهید. برای مثال نخستین چیزی که هنگام ورود به اتاق نشیمن به چشم می‌خورد، قسمت پشتی مبلمان است که اتاق را شلوغ جلوه می‌دهد. با یک جابجایی ساده مبلمان به سمت دیوار مقابل می‌توان یک نقطه کانونی جدید ایجاد کرد تا اتاق خلوت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. از همه مهم‌تر اینکه این کار هیچ هزینه‌ای هم برایتان ندارد.

اگر نمی‌توانید در خصوص چیدمان مبلمان در اتاق به نتیجه برسید، لزوما به این معنی نیست که به یک مبلمان جدید نیاز دارید. قبل از اینکه برای خرید به فروشگاه بروید، به ساختار داخلی خانه توجه کنید. توجه به مقیاس‌ها بسیار اهمیت دارد.

گاها وسیله‌ای که احتیاج دارید در اتاق دیگر قرار دارد. بسیاری از مواقع نیاز داریم از نو لوازم را وارسی کنیم. یک جابجایی کوچک با توجه به ابعاد داخلی می تواند تغییرات محسوسی را ایجاد کند.

(بیشتر بدانید: دهکده ساحلی انزلی کجاست؟ اطلاعاتی درباره زیباترین شهرک ساحلی ایران)

۲. تغییر دکوراسیون با  تغییر کاربری لوازم

اگر کل خانه را جستجو کرده و یک تکه مبلمان مناسب برای اتاق خود پیدا نکردید، بیخیال نشوید. گاهی می‌توانید با تغییر کاربری یک وسیله به آنچه که می‌خواهید برسید. برای مثال، می‌توانید از میز غذاخوری به عنوان میز تحریر و از پاتختی به عنوان میز تلویزیون استفاده کنید. سخت نگیرید و هوشمندانه عمل کنید.

جستجو کنید و از صفحات بلاگرها یا ژورنال‌هایی که در این حوزه فعال هستند الهام بگیرید. اگر دکوراسیون و اجزایی که آنها به نمایش می‌گذارند با شرایط داخلی خانه‌تان مطابقت دارد حتما ایده بگیرید. تقلید در این باره خیلی هم خوب است.

برای تغییر کاربری وسایل­تان سعی کنید در ظاهر آن تغییری ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید قبل از تبدیل میز غذاخوری به میز تحریر آن را رنگ بزنید یا بازسازی کنید. همچین می‌توانید کل میز را از هم جدا کنید و از قطعات آن در وسایل مختلف دیگر و برای ساخت وسیله‌ای جدید استفاده کنید (پیشنهاد بررسی: فروش ویژه ویلاهای اکازیون و نوساز در منطقه آزاد انزلی).

۳. خرید وسایل دست دوم

گاهی اوقات در بین وسایل خود چیزی که می‌خواهید را پیدا نمی‌کنید. در این حالت هم حتی مجبور به خرید یک وسیله جدید نیستید. جاهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها وسایل دست دوم را با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از قیمت‌های فروشگاه‌های بزرگ خریداری کنید. از پلتفرم‌ها استفاده کنید. جستجو در دیوار و شیپور را از قلم نیندازید. احتمالا اقلام بدردبخوری را آنجا پیدا خواهید کرد. این گزینه برای خانه‌های اجاره‌ای استخردار (روزانه) آیتم مناسبی است.

(بیشتر بدانید: خرید آپارتمان ۵۰ متری در بندرانزلی همراه با وام بانکی)

۴. تغییر دکوراسیون خانه با رنگ‌آمیزی

یکی از ارزان‌ترین راه‌های تغییر ظاهر اتاق رنگ‌آمیزی است. رنگ‌آمیزی دیوارهای کدر و بی‌رنگ، حس و حال خانه جدیدی را برایتان رقم خواهد زد. علاوه بر این، تاثیر روانشناختی رنگ‌ها در دکوراسیون بر افراد خانه تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

شما می‌توانید رنگ دیوارهای خانه‌تان را به طور کامل عوض کنید. قیمت یک سطل رنگ 12 کیلویی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. برای رنگ‌آمیزی یک اتاق با اندازه متوسط 6 متر طول و ارتفاع 3 متر به تنها 2 سطل رنگ یعنی 25 کیلو رنگ نیاز دارید.

بنابراین شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر از ۵۰۰هزار تومان یک اتاق کاملا نو داشته باشید.علاوه بر رنگ کردن دیوارها می‌توانید کارهای مبتکرانه بیش­تری هم با استفاده از رنگ انجام دهید. ترکیب رنگ‌های مختلف جلوه‌ خاصی به اتاق می‌بخشد. تکرار می‌کنم، در گوگل جستجو کنید و برای رنگ کردن نیز ایده بگیرید. فراموش نکنید که دوران دیوارهای تماما سفید به پایان رسیده است.

(بیشتر بدانید: رهن و اجاره آپارتمان‌های دو و سه خوابه با قیمت مناسب در بندرانزلی)

۵. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد. طرح‌های مختلف و پیچیده‌ای که آنها دارند را با رنگ کردن و نقاشی دیوارهای‌تان نمی‌توانید به دست بیاورید. نقش‌های متنوع کاغذ دیواری هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. کاغذ دیواری یک سطح مقاوم روی دیوار ایجاد می‌کند و تمیز کردن آن آسان‌تر از دیوار نقاشی‌‌شده است. توصیه اکید: «از طرح‌های شلوغ و درهم‌برهم اجتناب کنید چراکه در بلند مدت خسته‌کننده خواهد بود.»

متأسفانه هزینه‌ای که برای کاغذ دیواری‌ آپارتمان باید بپردازید خیلی گران‌تر از رنگ کردن دیوارها است. هر رول کاغذ دیواری چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان برایتان هزینه خواهد داشت. البته این بستگی به انتخاب شما دارد. ضمن اینکه نصب آن روی دیوار احتمالا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. (بیشتر بدانید: ۷ نکته مهم درباره تاثیر دکور خانه بر سلامت روان افراد)

بنابراین اگر مشکل بودجه دارید، استفاده از کاغذ دیواری نمی‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. با این حال می‌توانید از کاغذ دیواری در بازسازی و تغییر یک قسمت از خانه، مثلا اتاق خواب یا اتاق کار استفاده کنید تا هزینه‌ها کمتر شود. قسمت خوب قضیه اینجاست: «به کمک کاغذ دیواری می‌توانید بخش کوچکی از خانه را کاملا برجسته کنید.»

در پایان، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به صفحه دکوراسیون و معماری مراجعه کنید. علاوه بر این برای بازدید از شرایط فروش املاک در شهر انزلی کافی‌ست از طریق لینک وارد صفحه اصلی سایت شوید.

(آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱)

نسیم توسلی

نویسنده، ویراستار و استراتژیست محتوا در خانه انزلی.

ارسال دیدگاه