دکوراسیون خانه‌های ساحلی: ۵ نکته بسیار مهم برای طراحی

1399-07-05
0 دیدگاه
دکوراسیون خانه‌های ساحلی

دکوراسیون خانه‌های ساحلی غالبا معطوف به خانه‌های ویلایی‌ست. توجه به پالت رنگی، توجه به نما، منسوجات و چیدمان لوازم، جز عناصر اصلی در دکوراسیون خانه‌های ساحلی است. سکونت در خانه‌های ساحلی برای بسیاری از مردم می‌تواند یک ایده‌ال باشد. خیلی‌ها با شلوغ‌تر شدن شهر‌ها، و جریان شتابزدگی زندگی در کلانشهرها و بسیاری از مشکلات دیگر تصمیم گرفته‌اند که به استان‌های شمالی و شهرهای ساحلی مهاجرت کنند تا در مناطق ساحلی سکونت داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت در کنار دریا برای سلامتی بسیار مفید است. در واقع، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های سرشماری انگلیسی منتشر شده در مجله Health Place، کسانی که در کنار ساحل زندگی می‌کنند، سلامت جسمی و روانی بهتری به نسبت به کسانی که در سایر مناطق زندگی می‌کنند دارند.

داشتن خانه‌ای در کنار دریا همیشه طرفداران خود را دارد. بسیاری هم برای اجاره روزانه خانه‌های ساحلی استخردار با طراحی‌ مدرن اقدام می‌کنند. اگر جز آن دسته از افراد هستید که خانه‌ای کلنگی در محدوده ساحل دریا خریداری کرده‌اید یا اگر تصمیم به خرید ملک در شهرکی ساحلی داشته و احیانا قصد بازسازی یا بهبود ظاهری‌اش را دارید باید بدانید که نمای ویلا اولین چیزی است که بیشترین تاثیر و توجه را به خود معطوف می‌کند.

پرداخت صحیح به جزئیات در طراحی، علاوه بر تاثیر مثبت روانی و بهبود تجربه زیست ساکنین خانه مستقیما بر سبک زندگی‌تان تاثیر خواهد داشت. نباید فراموش کنید که توجه به نمای خارجی ‌خانه‌های ساحلی ظرفیت بصری فوق‌العاده‌ای به این نوع از املاک خواهد داد. در ادامه این مطلب باهم ۵ نکته ساده اما اثربخش را مرور خواهیم کرد.

1. از یک پالت رنگی ساده استفاده کنید

حال و هوای آرامش‌بخش و طبیعی همان چیزی است که باید از یک خانه ساحلی مدرن انتظار داشته باشید. بنابراین استفاده از یک پالت رنگی ساده ضرورت دارد. سفید یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها در سبک ویلاها و آپارتمان‌های ساحلی مدرن است. چون نور طبیعی را پراکنده می‌کند و با سایر طیف‌های رنگیِ نزدیک به اقیانوس سازگار است.

رنگ‌های کرم و بژ هم عالی هستند. اگر از رنگ‌های سبز لجنی و آبی تیره برای افزودن رنگ اقیانوس به خانه استفاده کنید، پشیمان نخواهید شد. رنگ‌های طیف سفید، بژ، خاکستری و سبز ملایم، جلوه‌ای از آرامش ساحل را به خانه شما می‌بخشند.

ایجاد یک فضای آرامش‌بخش، هدف نهایی سبک ساحلی مدرن است. برای رسیدن به این هدف باید از رنگ‌های سفید، خاکستری یا بژ بر روی دیوارهای بیرونی، تزئینات و سقف خانه استفاده کنید. در بخش طراحی داخلی نیز می‌توانید از رنگ‌های سبز و آبی که جذابیت بیشتری دارند بهره ببرید. (بیشتر بدانید: چیزهایی مهمی که باید درباره تاثیر روانی رنگ‌ها بدانید)

2. بر روی نما تمرکز داشته باشید

طراحی نمای خارجی خانه در سبک ساحلی به اندازه طراحی فضای داخلی اهمیت دارد. توجه داشته باشید ایده سبک ساحلی مدرن از خطوط ساحلی الهام گرفته است. از این رو، استفاده از خطوط افقی در طراحی بهترین گزینه است.

استفاده از تخته‌های چوبی افقی از مدت‌ها پیش در طراحی خانه‌های ساحلی رایج بوده است. چون خطوط افقی منعکس‌کننده خط افق هستند و چوب بافت مطلوب شما را مهیا می‌سازد.

اگر نگران هستید که آب و هوای متلاطم ساحل باعث خرابی تخته‌های چوبی افقی در نمای بیرونی خانه شوند، می‌توانید از کامپوزیت‌های سیمانی یا روکش‌دار فلزی استفاده کنید. این محصولات مانند الوارهای سنتی به نظر می‌رسند.

اساسا کامپوزیت‌های سیمانی پیشرفته باعث می‌شوند که فضای بیرونی خانه شما در برابر حرارت، رطوبت و خوردگی مقاوم شود. به علاوه، این محصولات به صورت خام به فروش می‌رسند، از این رو می‌توانید آنها را مطابق میل خود رنگ‌آمیزی کنید. (بیشتر بدانید: سبک مدرن و سبک معاصر در طراحی چه تفاوت‌هایی دارند؟)

۳. فضای باز و بسته را باهم ادغام کنید

خانه‌های ساحلی مدرن با دریافت نور طبیعی در فضای داخلی و فراهم نمودن امکان زندگی در فضای بیرونی، مرز بین محیط درون و بیرون خانه را کم‌رنگ می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از پنجره‌های بزرگ دیواری، پنجره‌های سقفی، در‌های دو جداره یا تراس‌های بیرونی، یک فضای آرام، روشن و هواخور داشته باشید.

اگر قصد دارید یک خانه جدید بسازید، توصیه می‌شود که فضای داخلی را با طراحی یك تراس بزرگ گسترش دهید.

با این کار هم از نور گرم و طبیعی بهره‌مند می‌شوید و هم ارتباطی عمیق‌تر با طبیعت برقرار می‌سازید. خانه‌های ساحلی مدرن با استفاده از در‌های دو جداره، زندگی در فضای درون و بیرون را ادغام می‌کنند.

تخته‌های چوبی افقی و تخته‌های روکش‌دار فلزی نیز استفاده از خطوط افقی در نمای بیرونی خانه را ممکن می‌سازند. استفاده از تخته‌های افقی روکش‌دار در فضای بیرونی خانه ضروری است، چون مرز بین فضای ساحل و نمای بیرونی خانه را از بین  می‌برند. (بیشتر بدانید: ۱۰ ایده خلاقانه برای طراحی بالکن و تراس در آپارتمان‌های کوچک)

4. منسوجات، منسوجات و منسوجات

از کف‌پوش گرفته تا آثار هنری و دکوراسیون. هرچه در یک خانه ساحلی مدرن از منسوجات بیشتری استفاده کنید، بهتر خواهد بود. منسوجات نه تنها ذهن شما را به سمت شن و ماسه، صدف و سایر نشانه‌های ساحل سوق می‌دهند، بلکه باعث ایجاد یک بستر ساحلی در خانه می‌شوند و عناصر طبیعی را تداعی می‌کنند. 

توصیه می‌شود که از کف‌پوش‌های چوبی، اثاثیه چوبی رنگ‌زدایی‌شده، فرش‌های کنفی، تزئینات صدف‌مانند، اثاثیه از جنس نی و لوازم چوبی برای تداعی فضای خنک ساحل در خانه استفاده کنید.

همچنین می‌توانید منسوجات مختلف را با هم ترکیب کنید. اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری به فضای داخلی خانه خود بدهید، می‌توانید از لایه‌های اضافی نظیر روکش دیوار یا روکش‌های فلزی دیگر استفاده کنید (پیشنهاد بررسی: خرید خانه ساحلی در حدوده منطقه آزاد تجاری تفریحی انزلی).

۵. کمی هم به فکر چیز‌های لوکس باشید

اگر از تزئینات و لوازم دریایی استفاده نکنید، سبک ساحلی مدرن شما کامل نخواهد بود. توجه داشته باشید که تزئینات مدرن به سبک ساحلی مستلزم نگهداری بیش‌تری است. شما می‌توانید از گیاهان و گلدان‌های مرجانی و فانوس‌های کنفی یا کوسن‌های مخملی برای افزایش زیبایی و ظرافت خانه ساحلی خود استفاده کنید.

مهم‌ترین نکته این است که یک چیز شگفت‌آور مانند یک لوستر مهره‌دار به سبک روستایی، طراحی فضای خانه ساحلی شما را دگرگون خواهد کرد. حتما یکی از آنها را به وسایل خانه خود اضافه کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای برای مطالعه مقالات بیشتر در این خصوص به صفحه دکوراسیون و معماری مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر قصد خرید خانه در انزلی دارید، کافی‌ست جدیدترین فایل‌های ملکی را از طریق صفحه اصلی سایت مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید برای اجاره روزانه ویلا لب دریا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • منبع: James hardie
  • آخرین بروزرسانی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

ارسال دیدگاه