۷اقدام کلیدی برای توسعه بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ

1399-12-19
5 دیدگاه
فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ

فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ یکی مهم‌ترین و موثرترین الگو‌های پیش روست. استفاده از بازاریابی دیجیتال تقریبا به شکلی همگانی برای فروش اکثر محصولات و خدمات رایج شده است. حوزه املاک و مستغلات یکی از مهم‌­ترین بسترهای سرمایه­‌گذاری در دنیا به شمار می­‌رود. و بدین جهت همواره بازاریابی مسکن و دستیابی به سود بالاتر در صنعت املاک و مستغلات از مسائل و چالش‌­های این حوزه بوده است.

در این مقاله ۷اقدام کلیدی برای توسعه بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ را با نگاهی دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد. اینترنت و به تبع آن بازار دیجیتال با داشتن حجم وسیعی از مخاطب و احتمالا مشتریان هدف، بستر مناسبی جهت معرفی و فروش خدمات به شمار می­‌رود. در این میان دیجیتال مارکتینگ مسکن از جایگاه ویژه‌­ای برای توسعه خدمات ملکی یا فروش املاک برخوردار است.

به طور عمومی فرآیند دیجیتال مارکتینگ شامل همه فعالیت‌ها و راهکارهایی است که برای بازاریابی هر نوع محصول و خدمات در بستر دیجیتال و اینترنت انجام می‎‌گیرد. برای رسیدن به این هدف روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع کسب و کار و محصول یا خدمت ارائه شده، مثل خدمات خرید و فروش ویلا و آپارتمان، می‌توان آنها را انتخاب و استراتژی مناسب برای آن را تدوین کرد.

در حوزه بازاریابی املاک چیزی که مهم به نظر می‌رسد این است که بیش از 90 درصد از خریداران قبل از اقدام به خرید یا فروش و سرمایه­‌گذاری در حوزه املاک، در مورد آن تحقیقات گسترده‌­ای انجام می­‌دهند. ضرورت حضور موثر و فعال در بستر اینترنت و فعالیت دیجیتال از این جهت مطرح می گردد. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که شما باید خود را به عنوان یک برند تجاریِ توانمند در حوزه املاک به مخاطبان هدف معرفی کنید.

امروزه آسان­‌ترین و سریع ترین مسیر، برای درک جزییات، جستجو و تفحص در خصوص شرایط خرید و فروش ملک (مشتریان احتمالی از مناطق مختلف یک استان یا یک کشور)، استفاده از اینترنت و به طبع پلتفرم‌ها و وبسایت‌هایی‌ که در این بستر فعالند و محتوای با کیفیتی ارائه می‌دهند انتخاب اول است. درک این موضوع یکی از مهم‌ترین نقاط عطف مفهوم بازاریابی املاک از طریق دیجیتال ماکتینگ است.

در عین حال هزینه اندکی که در دیجیتال مارکتینگ مسکن می­‌پردازید به هیچ عنوان قابل قیاس با روش­‌های بازاریابی سنتی مانند پخش تراکت­‌ها، نصب بنرهای شهری، اهدا کالاهای تبلیغاتی و …. نیست. استراتژی‌های بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ براحتی قابل ردیابی هستند و نتایج آماری آن را می توان مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

آنچه برای شما به عنوان یک آژانس املاک و مستغلات اهمیت خواهد داشت، رقابت در این بازار است اما  با خلق ارزش‌ها(اعتماد) و هرچیزی که نام شما را به برندی معتبر و نام ‌­آشنا بدل کند. این امر به برنامه‌­ریزی دقیق و استراتژیک نیاز دارد. به نظر می‌­رسد با توجه به حضور جمعیت کثیر در بستر اینترنت حالا باید به کمک دیجیتال مارکتینگ املاک، نگاهی متفاوت به بازار ملک داشت.

یک نکته مهم و یک تعریف شفاف

معین کردن اهداف

در اولین قدم برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مسکن و مستغلات بهتر است اهداف خود و مجموعه‌­تان را مورد ارزیابی قرار دهید. بازار املاک و مستغلات بیش از اصناف دیگر رقابتی است. پس باید بدانید قرار است به چه سمتی حرکت کنید و در چه زمانی چه نتایجی را حاصل کنید. این سه سوال را فراموش نکنید:

  • الان کسب و کار شما در چه وضعیتی است؟
  • در عرصه املاک به کجا می خواهید بروید یا برسی؟
  • چگونه و چطور ممکن خواهد بود؟

بازاریابی یا مارکتینگ املاک چیست؟

بیراه نیست که بازاریابی املاک را هم جز مفاهیم چتری(اصطلاح جامع‌الشمول) محسوب کنیم. در ساده‌ترین تعریف بازریابی، باید به یک جور مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات اشاره کنیم. بازاریابی املاک نیز فرایندی است که در آن مشاورین یا ایجنت‌های املاک یا پلتفرم‌های فعال این حوزه، مشتریان را درگیر خدمات یا فایل‌ها می‌کنند، با مشتری ارتباط قوی برقرار می‌کنند و برای مشتری با هدف سرمایه‌گذاری مطلوب یا رفع نیاز اولیه(مسکن) ارزش خلق می‌کنند. کمااینکه در ازای آن از مشتری پاداش دریافت می‌کنند.

بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ

۱. تاثیر بازاریابی محتوایی در استراتژی فروش املاک

7 اقدام کلیدی برای فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ

در عصر بازاریابی دیجیتال که مردم می‌­توانند به راحتی و با یک سرچ ساده به صدها وبسایت و آژانس ملکی دست پیدا کنند، بی شک یکی از حیاتی‌­ترین اقدامات برای موفقیت در حوزه بازاریابی ملک و مستغلات، بازاریابی محتوایی است.

امروزه مهم‌­ترین عامل برای موفقیت در بازار رقابتی مسکن تامین ارزش و جلب اعتماد مشتری است. به این نکته فکر کنید که مشتری املاک قرار نیست یک مانتو، کتانی و یا یک کامپیوتر شخصی از شما بخرد. سرمایه­‌گذاری در بازار و تجارت شما بسیار هزینه‌­بر و ریسک‌­پذیر است. پس باید فکری برای اعتمادسازی پیش از معامله کنید.

محتوا روابط را می‌سازد. روابط براساس اعتماد ساخته شده‌اند. اعتماد منجر به درآمد می شود.

یکی از مهم‌­ترین مزایای بازاریابی محتوایی تبدیل کردن شما به یک چهره شاخص و شناخته شده در صنعت معاملات مسکن و مستغلات است. همه مردم برای تصمیم­‌گیری در مورد خرید خانه برنامه‌­ریزی کرده و در مورد آن دقیق فکر می‌­کنند. پس نمی­‌توانید با یک تبلیغ ساده چند خطی آنها را وادار کنید تا برای انتخاب خانه مورد علاقه‌­شان با شما تماس بگیرند و یا به دفتر شما سر بزنند.

بازاریابی محتوایی از طریق بخش بلاگ وبسایت، تولید و انتشار پست در شبکه‌­های اجتماعی، انتشار و تولید شعارهای تبلیغاتی، تهیه عکس و ویدئو مناسب الگویی ویژه برای فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌گردد. این اقدام شما را به فروشنده‌­ای معتبر در حوزه املاک بدل خواهد کرد.

از طریق نوشتن و تولید محتوا در مورد بازار مسکن و ملک، مطالب آموزشی مرتبط با این حوزه، نگاه به مسائل اقتصادی و آماری تاثیرگذار بر روند خرید و فروش املاک و … می­‌توانید خریداران احتمالی­ خانه را از آن خود کنید.

بیش­تر اوقات این مخاطبان را مدت­‌ها پیش و از طریق بازاریابی محتوایی به دست آورده‌­اید، حتی قبل از آن که فکر خرید یا فروش خانه را در سر داشته باشند. از موضوعاتی برای نوشتن مقالاتتان استفاده کنید که تخصص و توانمندی شما را در این صنعت به نمایش بگذارد.

۲. سئو (SEO) وبسایت فروش املاک

دیجیتال مارکتینگ املاک

اگر از بازاریابان حرفه‌­ای سوال کنید، 61 درصد از آنها سئو کردن سایت را مهم­‌ترین گام در فرآیند دیجیتال مارکتینگ می‌­دانند. پاسخ بسیار ساده است. اولین اقدامی که یک فرد برای تحقیق، جستجو و آگاهی از قیمت ملک برای فروش، خرید و اجاره یک آپارتمان یا بررسی محلات و مناطق انجام می‌­دهد سرچ در گوگل است.

اینترنت اصلی‌­ترین بستر رقابتی بین شما و رقیبان‌تان است. برای همین باید توجه ویژه­‌ای را به آن معطوف کنید. صفحه نتایج موتورهای جستجو تعیین می‌­کند که چه کسی در این بازی برنده باشد و در سکوی اول بایستد. بدیهی است اگر از سکوی یک و دو و نهایتا سه افول کنید تقریبا شانس ورود کاربر و مشتری احتمالی به سایت‌­تان را از دست داده‌­ یا به شدت کم خواهد شد!

فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO باعث می‌­شود آگهی­‌های مربوط به املاکی که منتشر کرده­‌اید بهتر دیده شوند. seo همواره یکی از مهم‌ترین اقدامات برای فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ بوده و  باید بدانید که این الگو یک روش مداوم است. مطمئنا به عنوان یک فروشنده ملک و زمین هر روز مواردی از این دست را جهت انتشار خواهید داشت که باید برای کسب رتبه و نمایش بهتر آنها در گوگل تلاش کنید.

کلارک بوید دیجیتال Marketing Consultant: سئو را پاسخ مناسب به سوال کاربران میداند و معتقد است شرکت‌هایی که بهترین و سریعترین پاسخ را به سوالات مخاطبان ارائه میکنند همواره موفق هستند.

وبسایت فروش املاک خود را به یک سئوکار متخصص و ترجیحا آشنا به شهر و منطقه کسب و کار خود بسپارید. بهینه کردن محتواها و مقالات مربوط به صفحه بلاگ وبسایت شما از دیگر مواردی است که سبب دیده شدن و شناخت برند شما به عنوان کارشناسی معتبر در حوزه خرید و فروش آپارتمان و سایر مستغلات خواهد بود.

یکی دیگر از موارد مهم در سئو سایت، تحقیق در مورد کلید واژه­‌های مناسب است. شما باید به کمک یک سئوکار حرفه­‌ای متوجه شوید که مخاطب شما برای خرید، اجاره و یا فروش ملک در حوزه منطقه­‌ای شما در جستجوی چیست؟ از آنجا که مخاطبان این تجارت، گاهی افراد محلی و خاص‌­تری هستند، هدف­‌گیری و انتخاب این کلمات باید با تحقیق صحیح صورت بگیرد.

برای وبسایت املاک و مستغلات خود با این چند کار ساده شروع کنید:

  • مقالاتی با کیفیت و محتوای مناسب و با کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان را منتشر کنید.
  • از این­که وبسایت شما صفحات غیرقابل دسترس و لینک­‌های شکسته نداته باشد مطمئن شوید.
  • میان شبکه­‌های اجتماعی کسب و کارتان و وبسایت ارتباط برقرار کنید. از طریق این شبکه­‌ها می‌­توانید ترافیک و بازدید وبسایت را بالا ببرید.
  • اطمینان پیدا کنید وبسایت شما از طریق گوشی­‌های همراه نیز قابل مشاهده و مناسب است. باید بدانید بیش­‌ترین میزان ترافیک از سایت­‌ها از طریق موبایل­‌ها صورت می­‌گیرد. پس نباید این حجم عظیم مخاطب را از دست بدهید.
  • به سرعت بارگذاری سایت توجه کنید. اگر این زمان طولانی شود ممکن است مخاطب از بازدید صفحات شما منصرف شود و به دنبال آن نرخ پرش بالایی داشته باشید.

بیشتر بدانید: مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات


۳. بازاریابی املاک از طریق تبلیغات اینترنتی (PPC)

بازاریابی دیجیتال برای املاک

با توسعه دیجیتال مارکتینگ مسکن، نقش اثربخش فرآیند‌های دیجیتال در معاملات املاک و مستغلات طی چند سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. پیشتر در صنعت املاک فقط از تبلیغات چاپی یا محیطی(آفلاین) به عنوان شکل اصلی بازاریابی استفاده می‌شد. اما خریدار امروز نیاز فوری برای دستیابی به فایل با جزییات دقیق از گزینه خرید و فروش دارد. اطلاعات پیش فرض موثر که مشتری یا جستجوگر را برای مذاکره و حضور فیزیکی یه به نوعی اولین گام ترغیب کند.

مطالعه اخیر انجمن ملی ملک نشان می­دهد 94 درصد از خریداران خانه هنگام تصمیم‌­گیری از اینترنت استفاده می­‌کنند. این یعنی بهترین راه برای دسترسی به خریداران مسکن اینترنت است. PPC یا تبلیغات به ازای هر کلیک به خودی خود عاملی نیست که شما بتوانید معامله زمین یا آپارتمانی را به سرانجام برسانید. اما از این طریق می­‌توانید فراخوانی موثر برای جستجوگر تصادفی ایجاد کنید تا به بازدید از سایت، فایل و شناخت شما راغب شود.

تبلیغات PPC مخفف Pay Per Click به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است؛ به همین دلیل در ایران به نام” تبلیغات کلیکی” نیز شناخته می‌شود. در این نوع تبلیغات، آگهی سایت شما بر روی موتورهای جستجو و سایت های پر بازدید ارائه می‌شود و با هر کلیک بر روی آگهی، فرد کلیک‌کننده به سایت شما هدایت می‌شود. هزینه تبلیغات، تنها به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود!

این بازدید بسیار اهمیت دارد. شما می­‌توانید اطلاعات تماس مخاطبی که از طریق تبلیغات کلیکی وارد سایت شما شده را کسب کنید و از این فرم‌­ها در مراحل بعدی فرآیند دیجیتال مارکتینگ خود و به طبع برای فروش و معرفی واحدهای احتمالی استفاده کنید.

طیفی از خریداران ملک و مستغلات معمولا در طی مراحل خرید سه مرحله اساسی را پشت سر می­‌گذرانند: اول به عنوان جستجوگر شروع به جمع ­آوری اطلاعات در خصوص ملک با مشخصات موردنظرشان می‌کنند. انها به بررسی سایت­‌های بزرگ املاک می­‌پردازند. در مرحله بعد خریدار احتمالی دست به مقایسه از بین داده­‌های دریافتی خود می­‌زند.

معمولا خریدار زمین و خانه به سمت وبسایت­‌ها و مشاور املاک­‌هایی متمرکز می‌­شود که محلی بوده و در منطقه آنها قرار گرفته‌­اند. ممکن است وبسایت‌­های مرجعی در زمینه خرید و فروش و اجاره مسکن وجود داشته باشد که روزانه با چند صد آگهی به روز می­‌شوند. اما این وبسایت­‌ها نمی­‌توانند وارد جزییات دقیق‌تری شوند. اطلاعاتی شفاف مربوط به محله­‌ها و مناطق، تجزیه و تحلیل بازار منطقه­‌ا‌‌ی و دیگر موارد.

مرحله آخر مرحله­‌ای است که احتمالا این بازدیدکننده­‌ها پتانسیل بالایی برای تماس و برقراری ارتباط با شما خواهند داشت. آن هم در صورتی که بتوانید محرک احساسی نهایی را برای او ایجاد کنید. با یک بنر یا پوستر مناسب و قرار دادن آن در یک سایت مرتبط با این حوزه، یک شعار تبلیغاتی با انتخاب فونت و رنگ صحیح و … .


بیشتر بدانید: نقش شبکه‌های اجتماعی بر معاملات ملک و مستغلات؛ چرا و چطور؟


۴. بازاریابی املاک در شبکه­‌های اجتماعی

املاک و دیجیتال مارکتینگ

اگر یک بازاریاب متخصص در زمینه ملک و زمین باشید این نکته را به خوبی می‌­دانید که این نام و برند شماست که می­‌فروشد. به جرات می‌­توان گفت، راهی بهتر و مطلوب‌تر از شبکه­‌های اجتماعی برای معرفی نام و تجارت خود ندارید. از طریق ایجاد صفحات در شبکه­‌های اجتماعی نه تنها می­‌توانید با ساکنین شهر و منطقه‌­ای که در آن به خرید و فروش آپارتمان و زمین مشغولید در تعامل باشید، بلکه از این طریق پلی برای آشنایی با مشتری احتمالی که قرار است در شهر شما در حوزه املاک و مستغلات سرمایه­‌گذاری کند آشنا می‌­شوید.

اینستاگرام، توییتر و لینکدین به ترتیب کانال‌های انتقالی مناسب و مهمی در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مسکن به شمار می­‌روند. در اولین قدم شروع کنید به تولید محتوا و نوشتن یادداشت­‌های کوتاه در مورد فایل‌های ملکی، مسائل حقوقی حوزه املاک، طریقه صحیح نوشتن مبایعه­‌نامه و قراردادهای ملکی، مدارک مورد نیاز، انواع و اقسام سندهای ملکی، اصطلاحاتی که باید در هنگام معاملات خرید و فروش یا اجاره ملک مسکونی و تجاری.

از این طریق هم مخاطبان خود را آموزش داده‌­اید و هم تبدیل خواهید شد به منبعی مرجع و قابل اعتماد برای پاسخ به برخی پرسش­‌های جستجوگران، آنها که شاید مشتریان بالقوه باشند. در مرحله بعد باید سعی کنید تا از طریق این شبکه‌­ها با مخاطبان ارتباط مستقیم برقرار کنید.

ممکن است شخصی در مورد اجاره‌­نامه خود دچار مشکلات حقوقی شده باشد و آن را در زیر یکی از پست­‌های شما طرح کند. حتما به سوال او پاسخ دهید. حتی اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، تحقیق کنید و تا جایی که می‌­توانید راهنمایی‌ش کنید. به احتمال قریب به یقین این مخاطب برای معاملات بعدی خود شما و مشاور املاک‌­تان را به خاطر خواهد سپرد.

باید بدانید که از این طریق شما به جامعه بزرگ­‌تری نیز خدمت کرده‌­اید و صرفا به فکر منفعت خود نبوده‌اید. ارتقای سطح دانش جامعه مشتریان یا متقاضیان، باعث خلق ارزش می‌گردد. این موضوع منجر به اعتماد و ارتقای تعاملات خواهد شد. توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ متضمن حضور حساب شده در شبکه‌هاست.

تولید محتوای ویدئویی از ساختمانی که برای فروش سپرده شده است، فیلم کوتاه آموزشی از قوانین مربوط به شارژ ساختمان و مجتمع­‌های مسکونی، معرفی یک دقیقه‌­ای کارکنان و کارشناسان فروش آژانس و … همه و همه دیده شده و در بهبود برندینگ شما موثر خواهند بود.

از تمامی موردهای خرید و فروش یا اجاره آپارتمان، خانه ویلایی، زمین و واحدهای تجاری عکس و فیلم تهیه کنید و به همراه مشخصات در صفحه اجتماعی خود منتشر کنید. حتما دقت کنید که باید بتوانید از الگو ها نامتعارف اما استاندارد و جذاب برای جلب توجه استفاده کنید. از این طریق شما یک کاتالوگ فروش دیجیتال تهیه کرده‌­اید که بازدید کننده­‌های زیادی خواهد داشت. بدون آن­که هزینه هنگفتی  را رقم بزند.

۵. کانال‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ

شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی ملک

بازاریابی دهان به دهان دیگر فقط به ملاقات و گفتگوی حضوری افراد با یکدیگر محدود نمی­‌شود. رسانه­‌های اجتماعی بزرگ­ترین و تاثیرگذارترین نقش را در این حوزه ایفا می­‌کنند. این روش یکی از مهم‌ترین اقدامات برای فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ است.

افراد مشهور و صفحات پربازدید معتبر یا به نوعی همان اینفلوئنسرها می توانند تاثیر بسزایی در معرفی تجارت شما داشته باشند. اما برای بازاریابی و برندسازی در حوزه املاک باید از کدامیک از آنها استفاده کرد؟ اینفلوئنسرهای مشهور که در حوزه وسیعی از مخاطبان کار می­‌کنند و یا اینفلوئنسرهای تاثیرگذار با جایگاه ویژه که در حوزه کوچک­تری از مخاطبین فعالیت دارند؟

باید بگوییم هردوی این گروه می­‌توانند برای شما موثر باشند. فقط کافی است در هر زمان مخاطب هدف خود را بشناسید. بر اساس پروژه یا فایل‌های ملکی خود استراتژی تدوین کنید. اینکه تبلیغ کننده چه باید بگوید؟ برای چه طیفی از مشتریان؟ آیا بیشتر باید بر روی خانم اثر داشته باشد؟ دیگر دوران تبلیغ‌های کیلویی به سر آمده است. هر کانال تبلیغاتی را باید بتوان دقیق بررسی کرد.

اگر به دنبال چیدن استراتژی­ برای فروش واحدهای یک مجتمع آپارتمانی هستید، باید کدام اینفلوئنسر یا صفحه اجتماعی را انتخاب کنید؟ کدامشان به شخصیت برند شما نزدیک‌تر هستند؟ بهترین تاثیرگذاری را افرادی خواهند داشت که بیش­ترین ارتباط را با کمپین شما برقرار کنند.

در بازاریابی املاک و مستغلات باید به این نکته توجه کنید که افراد متخصص در حوزه ملک یا کارشناسان اقتصادی سرمایه­‌گذاری در این حوزه می­‌توانند بسیار موثر عمل کنند. به طور مثال می توانید با افراد متخصص در حوزه‌های مرتبط که ممکن است حوزه محدودتری از مخاطبین را نیز داشته باشند بخواهید تا در یک لایو مشترک با شما و یا گذاشتن ویدئویی در صفحه خود به تحلیل مسائل و آمار معاملات سال گذشته و مقایسه با سال جدید بپردازد. تاثیر شگرف آن را خواهید دید!

۶. ارتباط با مشتریان ملکی را مدیریت کنید(CRM)

بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری از اصلی‌­ترین ابزارها برای مدیریت یک مشاور املاک و مستغلات به شمار می­‌رود. زیرا سبب رشد فرصت­‌ها، به حداقل رساندن خطرها و نارضایتی‌­ها و در نهایت حداکثر شدن درآمد خواهد شد.

فناوری CRM یک سیستم سازمان یافته است که برای شما به عنوان property marketer و فروشنده مسکن می­‌تواند راهنمای تجارت مناسبی باشد. داده­‌های مشتری در آن ذخیره می­‌شود که این اطلاعات باید حاوی جزئیات از مشتریان شما باشد.

شما از طریق این سیستم می‌­توانید قراردادها و معاملات خود را نیز مدیریت کنید و بهره‌­وری آن را بهبود دهید. به طور کل موفقیت و سودآوری در بازار مسکن و مستغلات نیازمند روابط مستمر و مناسب با مشتریان است. و این تنها در صورتی محقق خواهد شد که شما به یک سیستم یکپارچه مدیریت مشتری دسترسی داشته باشید.

از طریق نرم افزار CRM داده‌­های مربوط به اطلاعات شخصی و معاملات مشتریان را ذخیره و نگه داری کنید. بدیهی است وقتی در حوزه بزرگی از معاملات مسکن قرار بگیرید ثبت و نگه‌داشت همه اطلاعات به هیچ روش دیگری منطقی نخواهد بود. ثبت این اطلاعات از همان ابتدا، یک فایل کامل و سازماندهی شده برای رشد در اختیارتان قرار خواهد داد.

اعتماد از مهم‌­ترین عوامل در رشد بازاریابی شما در حوزه املاک است. هنگامی که همه اطلاعات مربوط به مشتری و معاملات را به طور یکپارچه داشته باشید، همیشه آماده پاسخگویی مناسب به سوالات مشتری خواهید بود.

غیر از آن می‌­توانید بخشی را به عنوان مخاطب هدف طراحی کنید. از کاربرانی که در شبکه­‌های اجتماعی و یا وبسایت به تجارت­‌تان علاقه نشان می‌­دهند و مشارکت دارند لیستی تهیه کنید و در آینده برای تبدیل آنها به مشتری واقعی استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما همواره باید روابط پایدار با مشتریان خود ایجاد کنید. با جمع‌اوری داده‌ها می‌توانید موضوعات مورد علاقه و عمومی مخاطب یا اخبار را در اختیار او قرار دهید. غیر از آن شما می‌توانید با برگزاری مسابقات، ارسال کارت‌های تبریک و مناسبتی برای مشتریان اقداماتی کوچک اما تاثیرگذار انجام دهید.

با این کار مخاطب خود را به مشتری وفادار و متعصب به نام تجاری و مججموعه خودتان تبدیل خواهید کرد. CRM یک بستر مناسب برای دسته­‌بندی نیز فراهم خواهد کرد. می­‌توانید مشتریان را به مناطق مختلف خرید، یا املاک را در دسته‌­های تجاری و مسکونی، و یا مشتریان خرید و فروش و یا اجاره نیز تقسیم بندی کنید. البته شاید برای شروع استفاده از گوگل شیت کفایت کند اما حتما برای توسعه آن برنامه‌ای لازم است.

۷. هدف قرار دادن مشتری بالقوه ملک

فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک به وسیله دیجیتال مارکتینگ

توسعه بازاریابی ملک به وسیله دیجیتال مارکتینگ با روش ریتارگتینگ (Retargeting)؛ هنگامی که مخاطب با نام و برند شما و نوع فعالیت­‌تان در حوزه مسکن آشنایی پیدا کرده است، 70 درصد شانس بالاتر برای آنکه مشتری بالفعل شما شود وجود خواهد داشت.

بهتر است لیست کاملی از مشتریانی داشته باشید که قبلا به دفتر مشاور املاک شما مراجعه کرده‌­اند و یا با کارشناسان فروش شما از طریق تلفن و یا وبسایت در تماس بوده‌­اند. در این صورت به راحتی می­‌توانید تبلیغات خاص و مرتبط را به مخاطب قبلی ارائه دهید و شانس تبدیل شدن آنها به مشتری را حداکثر کنید.


در همین رابطه بخوانید: ۱۶ایده اثربخش و مهم برای بازاریابی املاک و مستغلات در سال ۱۴۰۰


ختم کلام

تبدیل شدن به یک آژانس موفق و قدرتمند در زمینه فروش آپارتمان، ویلا، زمین و … به استراتژی، وقت و تعهد کافی نیاز دارد. وقتی چشم انتظار رشد فروش خود هستید یا اگر می خواهید تاثیر شگرفی بر روی بازار حوزه خود بگذارید باید پیشتاز باشید و باید ارزش خلق کنید؛ پس باید تصمیمات درست و به موقع بگیرید.

صنعت املاک و مستغلات به طور مداوم در حال تغییر است. سرمایه‌­گذاران و نمایندگان این حوزه برای پیشی گرفتن در این رقابت باید اطلاعات خود و استراتژی‌­های خود را مدام به روز رسانی کنند. اگر از آخرین روش‌های بازاریابی مطلع نباشید تنها کاری که خواهید کرد اتلاف وقت و انرژی در این حوزه است.

با پیشرفت و بکارگیری خلاقانه متد‌های دیجیتال مارکتینگ مسکن به زودی رقبای جدید جایگاه شما را خواهند گرفت و از دور رقابت به سادگی خارج خواهید شد. استراتزی و برنامه marketing مناسب خود را پیدا کنید و به صورت یکپارچه در فضای دیجیتال ظاهر شوید.

فروش ملک و توسعه بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ را به طور جدی پیگیری کنید. از فکر کردن خارج از چارچوب­‌های سنتی نترسید و همیشه به دنبال راهکارهای جدید برای بهبود کسب و کار خود و کارایی آن باشید.

در پایان، شما می توانید برای مطالعه مطالب مرتبط در حوزه املاک به مجله خانه انزلی مراجعه کنید. علاوه بر این برای بازدید از عناوین متنوع و املاک می‌توانید وارد صفحه خانه انزلی شوید.

 

منابع: digital agency network | lucidpress| traction | manausa | the balancesmb | وبسایت متمم | ویرگول | ویکی‌پدیا | نوین | پرتال |

نسیم توسلی

نویسنده، ویراستار و استراتژیست محتوا در خانه انزلی.

5 دیدگاه

  1. محمود سالکی
    1399-12-20
    | پاسخ
    | پاسخ

    مقاله بسیار کامل و خوب بود. چطور میشه رو این موارد مانور داد؟ و ایا جایی هست برای آموزش؟ باز هم تشکر

    • بهمن فلاحی
      1399-12-20
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما
      خیلی خوشحالیم که همراه ما هستید. پیشنهاد ما اینه در وهله اول مطالعه در این زمینه رو شروع بکنید. هر یک از این مفاهیم رو میشه به طور تخصصی از طریق جستجوی آنلاین بررسی کرد.

  2. بهرام صمدی
    1399-12-29
    | پاسخ
    | پاسخ

    بحث بازاریابی اینترنتی برای املاک یا دیجیتال مارکتینگ برای خرید و فروش ملک واقعا بحث نوپایی هست که الان پلتفرم‌های اینترنتی مثل دیوار و شیپور یه جورایی دارن تو همین حوزه البته با رویکردی کمی متفاوت دارن جولان میدن… به هر ترتیب بعد از قدمی که کلید برداشته فکر کنم این مقاله با همانند سازیش، خیلی خوب عمل کرده. خسته نباشید واقعا.

  3. نیک نژاد
    1400-01-31
    | پاسخ
    | پاسخ

    واقعا خوندن این مقاله ذهن رو وادار میکنه تا رو بیاره به سمت خلاقیت و چقدر بستر دیجیتال این ظرفیت رو داره. مقاله عالی بود.

    • بهمن فلاحی
      1400-02-03
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما. خوشحالیم که همراه ما هستید.

ارسال دیدگاه