مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات

1400-01-21
2 دیدگاه

نیاز به ارتباط با مصرف کنندگان و نشان دادن ارزش یک برند یا نام تجاری، بیش از هر زمان دیگری مهم به نظر می‌­رسد. برای موسسات، مشاورین و بنگاه‌های بزرگِ فروش املاک و مستغلات که در یک بازار تماما رقابتی مشغول به فعالیت هستند، بازاریابی محتوایی یکی از کلیدی­‌ترین مسائل برای کسب موفقیت است.

در این مقاله مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات را باهم مرور خواهیم کرد. مزایای بازاریابی محتوایی در حوزه املاک طی سال‌های اخیر بیش از قبل مسجل شده است. شما با نوشتن و انتشار محتوای مناسب برای مشتری هدف، در واقع برای رفع مشکلات مخاطب راه حل ارائه می­‌دهید. از این طریق می‌­توانید با راهنمایی هدفمند به اعتمادسازی مشتری کمک کنید.

همچنین بازاریابی محتوایی مستقیما می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند (شناخته شدن نام تجاری‌تان) شده و تبعا کسب و کار شما در حوزه خرید و فروش ویلا و سایر مستغلات تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد. اشتراک گذاری محتوا در شبکه­‌های اجتماعی، انتشار مقالات در بلاگ وبسایت و هدایت مخاطبین از طریق راهکارهای سئو همگی باعث افزایش ترافیک و آشنایی بیش­تر مخاطب با تجارت و به نوعی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملکی خواهد شد.

1. داشتن وبسایت و شناخت پلتفرم‌ها

ارائه و معرفی خود به عنوان یک شرکت خرید و فروش املاک توسط یک وبسایت حرفه‌­ای بسیار مهم است. طراحی سایت خود را به افراد باتجربه بسپارید. توصیه ما به شما این است که از شلوغی و هرج و مرج در سایت دوری کنید. یک طراحی مدرن و تمیز و در عین حال کاربردی حس خوبی را به کاربر القا خواهد کرد. به مشتری هدف امکان جستجو براساس فیلدهای مختلف را از طریق وبسایت ارائه دهید. ممکن است همه مشتریان احتمالی شما مربوط به منطقه و شهر شما نباشند.

تقاضای خرید و فروش یا اجاره آپارتمان و ویلا می‌­تواند توسط مخاطبی از شهری دیگر باشد که قصد سرمایه­‌گذاری در حوزه تجارت شما را دارد. مقالات این وبسایت می‌­توانند جهت انتخاب شهر شما به عنوان مقصد سرمایه­‌گذاری ملکی بسیار موثر عمل کنند. به این ترتیب هم به مسئولیت اجتماعی در قبال شهر خود عمل کرده­‌اید و هم با چرخش اقتصاد شهر به درآمد و سود بیش­تر برای کسب و کارتان دست یافته‌­اید.

ضمنا فراموش نکنید که پلتفرم‌های که در این حوزه فعال هستند، مثل دیوار و شیپور، به خوبی آنها را رصد بکنید. تلاش کنید از رفتار کاربران و رقبا اطلاعات بدست بیاورید و سعی کنید اطلاعات توضیحات اختصاصی ارائه کنید.


بیشتر بدانید: نقش شبکه‌های اجتماعی بر معاملات ملک و مستغلات؛ چرا و چطور؟


2. برای محتوا برنامه‌­ریزی کنید

برای مطالب خود برنامه‎‌­ریزی کنید. بدون برنامه کیفیت محتوا حفظ نخواهد شد. ایجاد یک تقویم سرمقاله‌­ای و به اشتراک گذاشتن آن با تیم کانتنت از مهم­‌ترین اقدام­‌هاست. یا این­که از محتوانویسان تیم مارکتینگ خود بخواهید تا باتوجه به چشم‌­انداز و هدف شما این تقویم سرمقاله‌­ای را آماده و با شما برای تجزیه و تحلیل بیش­تر به اشتراک بگذارند. در این خصوص حتما جلسه بگذارید.

ایده­‌های محتوایی خود را با توجه به شرایط فعلی سرمایه­‌گذاری در حوزه مسکن، نگرش مردم به بازار ملک، نیاز طبقات مختلف جامعه برای خانه دار شدن و… در نظر بگیرید و در هر دوره مثلا یک ماهه آنها را گسترش دهید. برای نوشتن ضرب­‌الاجل تعیین کنید. و از تاریخ معین شده به هیچ عنوان تعدی نکنید. این راه تنبلی را به رویتان خواهد بست.

3. دسته­‎‌بندی برای محتوای بلاگ

موثرترین راه برای معرفی شما به عنوان یک مشاور املاک معتبر به مخاطبان هدف، و ایجاد نام تجاری، از کانال تولید محتوا و بازاریابی محتوایی می­‌گذرد. پس بهتر است برای دسترسی کاربر به مطالب خود دسته بندی روشن و واضحی برای بلاگ ارائه دهید. تا بتواند به خوبی در صفحات مختلف سایت شما بگردد و جستجو کند. در غیر این صورت ممکن است در حالی که شما مطلب مورد علاقه او را نوشته و منتشر کرده‌­اید، سایت شما را با نارضایتی ترک کند.

بلاگ سایت املاک و مستغلات می­‌تواند با توجه به هدف­‌گذاری تیم بازاریابی موضوعات مختلفی را شامل شود که به دسته­‌بندی­‌های مختلف آن منجر خواهد شد. باید تاکید کنیم بلاگ یا داشتن مجله برای کسب و کارتان یک ضرورت است؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات است.

مسائل و مشکلات حقوقی معاملات ملکی، چگونگی عقد قراردادهای اجاره و خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی، معرفی مناطق مناسب محلی برای سرمایه‌­گذاری، متریال و مصالح ساختمانی و مزایا و معایب آن، روش‌­های دکوراسیون آپارتمان­‌ها و …. همه و همه می­‌تواند بخش مهم و اعظم محتوای بلاگ شما را بسازند.

4. ایجاد لیست ایمیل

از ایمیل برای تبلیغ محتوای جدید، ارائه اخبار صنعت املاک و ساخت و ساز و ارسال به روز آگهی‌­های ملکی مناسب استفاده کنید. برای آن که افراد لیست ایمیل‌­تان را زیاد کنید، می­‌توانید در قسمتی از وبسایت دکمه‌­ای برای اشتراک گذاشتن ایمیل تعبیه کنید. بدین ترتیب شانس این را خواهید داشت که افراد بیش­تری ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند تا بتوانید از طریق ارسال ایمیل امکان فروش را بالا ببرید.

پس از ارسال ایمیل می‌­توانید نتایج آن را از طریق ابزارهای مختلف ایمیل مارکتینگ بررسی کنید. از این طریق به رفتار مشترکین و خریدار احتمالی پی خواهید برد تا در گام بعد ایمیل­‌های خود را در قالب دسته­‌بندی سازماندهی شده برای خریدار مختلف ارسال کنید.

متاسفانه بسیاری از مشاورین املاک و موسسات ملکی به این موضوع باور ندارند. اما فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان شما در سازمان‌ها و شرکت‌ها پشت سیستم‌های خود نشسته‌اند. در نظر بگیرید که اگر پروژه‌ خاص ملکی در میان باشد، چطور اطلاع رسانی خلاقانه می‌تواند آنها را به چالش بکشد. فقط به اینستاگرام بسنده نکنید!


در همین رابطه بخوانید:  اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای مشاورین املاک و مستغلات


5. در شبکه­‌های اجتماعی فعال باشید

رسانه­‌های اجتماعی می­‌توانند روشی شگفت‌­آور و موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و آشنایی با ایده محتوایی برند ما باشند. فایل­ و موقعیت­‌های خرید و فروش املاک و زمین را در توییتر، اینستاگرام و به خصوص موارد خاص را در لینکدین به اشتراک بگذارید و با طرح سوالی واکنش افراد را رصد کنید. سپس در بحث و گفتگو شرکت کنید و مزایای ملک به اشتراک گذاشته را از این طریق مطرح کنید.

بازاریابی محتوایی به شکل­‌های مختلف انجام می­‌گیرد. مثلا در اینستاگرام و پینترست بهتر است محتوای­‌تان تصویر محور باشد و در لینکدین و توییتر متن محور. حتما حضور و فعالیت را در لینکدین جدی‌تر بگیرید. پلتفرم لینکدین می‌تواند کانال توزیعی و ارتباطی موثر و توجه به این بستر، یکی از مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات است.

6.انتشار محتوای جدید به طور منظم

ایجاد محتوای تازه برای وبسایت و شبکه­‌های اجتماعی در ایجاد اعتبار و دادن سرنخ به مخاطب هدف ضروری است. برای موفقیت در این کار باید محتوای با کیفیت بالا را در قالب‌­ها و شکل­‌های مختلف و از طریق چندین کانال انتشار دهید. یکی از مهم‌­ترین مسائل انتشار ترکیبی از محتوای نوشتاری و تصویری است.

می­‌توانید آن را از طریق مقالات بلاگ، انتشار پست­ در شبکه­‌های اجتماعی، کتاب­‌های الکترونیکی، تهیه فیلم، اینفوگرافیک و … انجام دهید. مهم آن است که به روز باشید تا به دست فراموشی سپرده نشوید. اگر در حوزه املاک فعالیت می‌کنید باید در عین خلاق بودن منظم باشید!


بیشتر بدانید: ۱۶ایده اثربخش و مهم برای بازاریابی املاک و مستغلات در سال ۱۴۰۰


ایده‌­های بازاریابی محتوا برای املاک

بازاریابی محتوا برای املاک

 

اول. داستان برند شما

چرا علاقمند به فروش املاک و مستغلات هستید؟ چطور در این صنعت شروع به کار کردید؟ تجربه­‌هایی که در سال­‌های کار داشتید چطور راهنمای شما شدند؟ چه راهی را برای رسیدن به جایگاه امروز رفته­‌اید؟ چه کسانی در دفتر شما کار می­‌کنند و چه خصوصیات بارزی دارند؟

دوم. داستان مشتریان شما

مشتریان شما چه چالش­‌هایی برای خرید یا اجاره یک خانه داشته‌­اند؟ شما چطور به انها کمک کرده­‌اید؟ خود آنها چطور بر چالش­‌های پیش رو غلبه کرده‌­اند؟ اینها می‌­تواند چالش­‌های مخاطب و مشتری­‌های احتمالی بعدی باشد که برایشان امیدبخش خواهد بود. روایت داستان مشتریانتان یکی از مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات است.

سوم. داستان مکان­‌ها

منطقه، شهر، تاریخ شهر را توصیف کنید. اساس تجارت در خرید و فروش املاک در رابطه با مکان ملک است. حتی افرادی که در شهر شما زندگی می­‌کنند با شنیدن داستانِ گذشته بر آن حس خوبی خواهند داشت.

از تکرار استاندارد‌های اولیه ملک پرهیز کنید. به خودتان زحمت بدهید. خدمات و امکانات موجود در هر منطقه را لیست کنید. امکاناتی که هر ناحیه می­‌تواند به خریدار یا مستاجر احتمالی ارائه دهد را بگویید. از همه مهم­تر تاریخچه شهر را به اشتراک بگذارید و به آگهی­‌های ملکی خود لینک دهید. تاریخ یک شهر بازگوکننده فرهنگ و نوع زیست شهری آن است.

چهارم. اخبار محلی

آیا اخباری در مورد شهر یا منطقه بازار هدف شما وجود دارد که خریداران را ترغیب به خرید ملک در این منطقه نماید؟ به روز باشید و آنها را برای مخاطب هدف خود با اشتراک بگذارید. به عنوان نمونه یکی از اخبار مهم در حوزه سرمایه­‌گذاری و خرید و فروش ملک در شهر انزلی، افزایش مناطق تحت پوشش منطقه آزاد اقتصادی تجاری انزلی بود. این موضوع خریداران و سرمایه­‌گذاران بسیاری را برای اطلاع از قیمت­‌ها و خرید فروش ملک و مستغلات در این ناحیه تشویق کرد.

پنجم. نکاتی برای خریداران و فروشندگان

فکر کنید که اگر می‌­خواستید ملکی را بخرید و یا بلعکس ملکی داشتید که در حال فروش آن بودید، نیاز به چه اطلاعاتی داشتید؟ برای این دو دسته از مخاطبان هدف خود نکات مهمی را تهیه و منتشر کنید.

چگونه می­‌توانیم برای فرآیند خرید ملک و زمین آماده شویم؟

چگونه آپارتمان خود را با ارزش بالاتر و سریع‌­تر بفروشیم؟

اگر اولین بار است که خانه‌­ای را می­‌فروشیم، نکاتی برای بهبود ملک چیست؟

ششم. پاسخ به سوالات مشتری

مشتریان همیشه به دنبال پاسخ سوالاتی هستند که احتمالا به وبسایت شما کشیده می‌شوند. پس به یک تعداد از سوالات متداول در حوزه املاک پاسخ دهید و در صورت طرح پرسش جدید از طریق کاربران، نسبت به انتشار آن و پاسخ­‌دهی تخصصی در صفحه سوالات متداول مشتریان اقدام کنید، این موضوع یکی از مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات است.

هفتم. طرح پرسش کنید

نظر مشتریان را درباره یک موضوع خاص بپرسید. اگر سوال را با هدف درستی طرح و منتشر کرده باشید، بازخورد مخاطبان در این رابطه بسیار ارزشمند خواهد بود. چون می‌­توانید در انتخاب مطالب آینده محتوایی خود و استراتژی­‌های بازاریابی از آنها کمک بگیرید.

مثلا می‌­توانید از مشتریان بپرسید که چقدر علاقمند به سرمایه‌­گذاری بلندمدت برای پیش خرید یک آپارتمان هستند یا ترجیح می­‌دهند ملک آماده‌­ای را با قیمت حتی بیش­تر تهیه کنند. طرح خلاقانه سوالات چه در لینکدین و چه در اینستاگرام می‌تواند داده‌های خوبی در اختیار شما بگذارد.

محتوای بصری و ویدیوئی

بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات

جای هیچ شک و شبه‌­ای نیست که محتوای متنی، انتشار کپشن مناسب برای توضیح مشخصات یک ملک، تنظیم مقالات حقوقی در حوزه معاملات ملکی، دکوراسیون آپارتمان، تاریخ منطقه و … همه و همه زیربنا و شالوده یک بازاریابی محتوایی موفق است.

اما باید گفت که طبق تحقیقات منتشره 82 درصد کل ترافیک اینترنت را محتوای ویدیوئی شامل می­‌شود و براساس پیش‌­بینی‌­ها رقم آن تا سال 2022 چهار برابر خواهد شد. استفاده از تصاویر و ویدیو‌های با کیفیت یکی از مهم‌ترین و بهترین نکات بازاریابی محتوایی برای مشاورین املاک و مستغلات است.


بیشتر بدانید: ۷اقدام کلیدی برای توسعه بازاریابی املاک از طریق دیجیتال مارکتینگ


5 نکته برای تولید محتوای ویدیوئی

اول، اکانت YouTube خود را با نام برند املاک و مستغلات خود راه بی‌­اندازید. و فیلم‌­های تجاری خود را در آن آپلود کنید.

دوم. فیلم‌­های کوتاه تور مجازی از خانه­‌های فروشی بگذارید. این فیلم‌­ها را می­‌توانید در وبسایت و شبکه­‌های اجتماعی خود منتشر کنید. از این طریق به اعتمادسازی و آشنایی با مشتری بالقوه کمک خواهید کرد.

سوم. می­‌توانید از محله‌­ای خاص فیلم کوتاهی بگیرید تا در آن امکانات، خیابان بندی و نمای دیگر ساختمان­‌ها مشهود باشد. از این طریق یک چشم‌­انداز و احساس واقعی از منطقه برای مخاطب ایجاد خواهید کرد.

چهارم. با کارمندان و نمایندگان فروش خود مصاحبه کنید. آگاهی از نحوه کار شما و آنچه به مشتریان ارائه می­‌دهید از این طریق نشان داده می­‌شود. البته باید دست از سوالات تکراری و مصاحبه­‌های خشک و رسمی بردارید.

پنجم، از مشتریان خوشنود و راشی از ارائه خدمات شما و با کسب اجازه از آنها مصاحبه کنید. از آنها بخواهید احساس خود را نسبت به شرکت شما بگویند.

4 نکته برای تولید محتوای بصری

اول، از نظرسنجی‌­های معتبر در حوزه سرمایه­‌گذاری ملک یا آمارهای اخیر بانک مرکزی اینفوگرافیک بسازید و منتشر کنید. این کار نام شما را به عنوان یک متخصص در این حوزه برجسته خواهد کرد.

دوم، یک عکاس حرفه‌­ای استخدام کنید تا از فایل‌های ملکی شما عکاسی کند. این کار به انتخاب دقیق­‌تر مشتری و ترغیب او کمک خواهد کرد.

سوم، عکس کارمندان‌تان را منتشر کنید. عکس‌­های رسمی برای این کار مناسب نیستند. بهتر است از یک فردحرفه­‌ای بخواهید تا عکس­‌هایی مناسب و سرگرم­‎‌کننده تهیه کند. ایده دادن اطلاعات مختصر در مورد کارمندان و نمایندگان فروش در کنار تصاویر آنها برای اعتمادسازی و همراهی مخاطبان با شما و تیم‌­تان عالی است.

چهارم، از اطلاعات بازار املاک شهرهای مختلف، نمودارهای رشد و سقوط قیمت‌­ها و راهنماهای سریع دسترسی به مناطق مختلف شهر و …. اسلاید بسازید و برای دسترسی آسان کاربران در وبسایت و شبکه­‌های اجتماعی منتشر کنید.

در پایان، شما می‌توانید برای مطالعه مطالب مرتبط در حوزه بازاریابی املاک به مجله خانه انزلی مراجعه کنید. علاوه بر این، برای بازدید از عناوین متنوع و فایل‌های ویژه و جدید کافیست وارد صفحه خانه انزلی شوید.

منبع: با دخل و تصرف از سایت constant-content

نسیم توسلی

نویسنده، ویراستار و استراتژیست محتوا در خانه انزلی.

2 دیدگاه

  1. محمودي
    1400-05-30
    | پاسخ
    | پاسخ

    خيلي خوب بود. مرسي

    • بهمن فلاحی
      1400-06-04
      | پاسخ
      | پاسخ

      درود بر شما
      خوشحالیم که این مقاله تونسته بهتون کمک کنه.

ارسال دیدگاه