بیشترین افزایش قیمت جهانی املاک در سال ۲۰۲۰ + اینفوگرافیک

1400-04-12
0 دیدگاه
بیشترین افزایش قیمت جهانی املاک در سال ۲۰۲۰

قیمت جهانی املاک مسکونی بر اساس آخرین شاخص قیمت ملک نایت فرانک، با بیش‌ترین نرخ رشد در سه سال اخیر مواجه شده است. با بررسی‌های به عمل آمده، ۸۹ درصد از ۵۶ کشور که مورد تجزیه و تحلیل  قرار گرفته‌اند، نسبت به سال قبل یعنی سال ۲۰۱۹ افزایش قیمت داشته‌اند. به طور متوسط رشد قیمت جهانی املاک مسکونی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۵ .۳درصد بوده که در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۵.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

این بررسی‌ها حاکی از این است که بازار املاک چند کشور رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده‌اند. در این بین ترکیه برای چهارمین فصل متوالی در صدر شاخص‌های رشد این لیست قرار گرفته است. با کمی تمرکز در بررسی‌های آماری مربوط به رشد قیمت جهانی املاک مسکونی، بدون تردید رشد ۳۰ درصدی کشور ترکیه درخور توجه است.


بیشتر بدانید: کامل‌ترین گزارش تغییرات قیمت و تحولات بازار مسکن در سال ۱۳۹۹


نیوزیلند با ۱۹ درصد بالاتر از رشد ۱۶ درصدی اسلواکی، دومین رتبه رشد قیمت جهانی املاک مسکونی را داشته است. تحقیقات نایت فرانک نشان می‌دهد املاک مسکونی در ایالات متحده نیز گران شده است و با افزایش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۲۰ در رتبه هفتم قرار دارد.

بر خلاف برخی تصورات روند جهانی افزایش قیمت املاک در تمام بازارها و مناطق خاصی از دنیا که در آن خلیج و دریا وجود دارد الزاما با رشد صعودی همراه نبوده است. این در حالی‌ است که اتریش ۱۰درصد ، آلمان ۸ درصد و فرانسه با ۶ درصد به نسبت سال قبل افزایش نرخ مسکن را تجربه کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اثنای این افزایش جهانی، همچنان بخش‌هایی نظیر جنوب اروپا نسبتاً راکد مانده و کشور‌هایی مثل ایتالیا و اسپانیا تنها به ترتیب با افزایش ۱درصدی و کاهش ۲ درصدی همراه بوده‌اند. در خارج از اروپا، بیشترین افت قیمت در هند با شاخصی برابر با ۳.۶ درصد مشاهده می‌شود. در کشوری مثل مراکش نیز این افت چیزی در حدود ۳.۳ درصد بوده است.


بیشتر بدانید: بررسی سرمایه‌گذاری ملکی در بندر انزلی


نایت فرانک اظهار داشت که چندین عامل باعث افزایش قیمت جهانی املاک مسکونی در اکثر بازارها و کشورها شده است که مهم‌ترین دلیل آن نرخ بهره کم بانک‌هاست که منجر به تقاضای بالاتر در حوزه املاک شده است.

سایر عوامل از جمله ممنوعیت سفر‌های زمینی و کرونا باعث شده بسیاری از افراد سبک زندگی خود را تغییر دهند. این تغییر از فضای ورزشی در خانه تا ایجاد فضای کاری و آفیس در محل سکونت افراد و نظایر آن عوامل مهمی برای خرید و فروش در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه بسیاری از افراد در این دوران مایل به معامله نبوده‌اند و ملک مسکونی خود را حفظ کرده‌اند. محدودیت مانور بر روی فایل‌های ملکی خود عاملی بر این تغییرات بوده است.

در پایان، شما در مجله خانه انزلی می‌توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در این خصوص به صفحه بازار ملک مراجعه کنید. علاوه بر این برای بازدید از عناوین متنوع و املاک می‌توانید وارد صفحه خانه انزلی شوید.

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

ارسال دیدگاه