10 عادت سرمایه‌گذاران موفق در حوزه املاک که آنها را متمایز می‌کند

1401-06-20
0 دیدگاه
سرمایه‌گذاران موفق در حوزه املاک

سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک پرسود و ارزشمند است اما چالش‌‌های خاص خود را دارد، زیرا املاک یک حوزۀ به‌شدت رقابتی است. از این‌رو، تنها سرمایه‌گذارانی که یک برنامۀ منسجم دارند می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند.

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک، نه به‌خاطر مدرک دانشگاهی، که به دلیل یادگیری پیچ‌وخم صنعت املاک، داشتن دورنمای دقیق، هدف‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت، و انجام سرمایه‌گذاری با نهایتِ حرفه‌ای‌گری است که به موفقیت می‌رسند.

آن‌ها تمرکز اصلی‌شان را روی اهداف خود می‌گذارند و علیرغم چالش‌های مختلفی که با آن مواجه هستند، استقامت می‌کنند. آن‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند، شبکه‌سازی می‌کنند و از سرمایه‌گذاری مشترک، عمده‌فروشی و مدیریت اموال بهره می‌گیرند. فراموش نکنیم آنها رویکردهای استاندارد اخلاقی دارند و برسازنده یک ساختار معتمد است.

در ادامه، دربارۀ 10 عادت رایج سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک صحبت خواهیم کرد.

۱. سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک؛ برنامه‌ریزان دقیق

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک، یک برنامه‌ریزِ دقیق و زیرک و یک متخصص کسب‌وکار باهوش هستند. آن‌ها هرگز بدون داشتن یک طرح تجاری عملیاتی که با اهداف‌شان هم‌سو باشد و به آن‌ها کمک کند که متمرکز بمانند، وارد تعاملات تجاری یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

داشتن طرح تجاری باعث سازمان‌دهی امور می‌شود، زیرا اغلب هزینه‌های برآوردشده و جریان‌های نقدی به‌دست‌آمده از طریق اجاره، تعداد واحدهای تحت مالکیت، تغییرات جمعیتی، نحوه و زمان ارتقای واحدها و فاکتورهای دیگری را که می‌توانند بر سرمایه‌گذاری اثر بگذارند، شامل می‌شود.

بیشتر بدانید: بررسی ۱۰ نکته بسیار مهم در رابطه با خرید و فروش املاک و مستغلات

۲. آنها اطلاعات زیادی از بازارهای خود دارند

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک وقت‌شان را صرف کسب اطلاعات جامع دربارۀ بازارهای هدف خود می‌کنند. آنها معمولاً بر املاک مسکونی و تجاری در بازار محلی تمرکز دارند.

آن‌ها همیشه در بهترین حالتِ خود هستند، درس می‌گیرند، درس پس می‌دهند و راهبرد آیندۀ خود را تنظیم می‌کنند. آن‌ها همچنین از روند صنعت و بازار، از جمله نرخ بهرۀ وام مسکن، تغییر عادات مصرف‌کنندگان، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌ها یا پارامترهای مهم بازار مطلع هستند.

آنها هرگز از چیزی چشم‌پوشی نمی‌کنند و همیشه به اطلاعات لازم در رابطه با پیش‌بینی تغییرات بازار و شناسایی فرصت‌های بالقوه دسترسی دارند.

۳. آنها با تکیه بر استانداردهای عالی اخلاقی عمل می‌کنند

اکثر سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک با تکیه بر قوانین و اصول معامله در بازارهای هدف و با رعایت استانداردهای عالی اخلاقی عمل می‌کنند. سایر سرمایه‌گذاران به دنبال شکاف‌های قانونی می‌گردند تا بتوانند از آن‌‎ها استفاده کنند.

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک سعی می‌کنند منصف باشند، نه آنکه صرفاً از زیر بار مسئولیت‌های‌شان قسر در بروند. آنها شهرت‌شان را به مرور زمان به دست آورده و با متخصصان این حوزه در ارتباط هستند.

پیشنهاد بررسی: دهکده ساحلی بندر انزلی؛ بهترین شهرک ساحلی شمال ایران برای سکونت

۴. آنها گوشه‌های دنج بازار را پیدا می‌کنند

یافتن یک جای مناسب یا نیش مارکتینگ نقش بسزایی در رسیدن به موفقیت بلندمدت در سرمایه‌گذاری املاک دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌کار با فعالیت در زمینۀ املاک مجلل به‌جای یک ملک مناسب مرتکب اشتباه می‌شوند.

سرمایه‌گذاران موفق با واقعیت‌ها آشنایی دارند؛ از این‌رو، کسب‌وکارشان را با دقت کامل پیش می‌برند و سرمایه‌گذاری خود را به یک شیوه، موقعیت جغرافیایی، دارایی و ساختمان مشخص محدود می‌کنند.

سرمایه‌گذاران موفق، املاک خود را می‌شناسند و تلاش می‌کنند که حیطۀ تخصصی خود را توسعه دهند، رقبا را از سر راه بردارند، معاملات خود را سریع‌تر جوش بدهند و حرفۀ خود را به سطوح عالی برسانند.

بیشتر بدانید: قبل از سرمایه‌گذاری بر روی زمین حتما این استعلامات را دریافت کنید

۵. آنها ارتباط خوبی با مردم دارند

سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک به منزلۀ ارتباط با مردم و برقراری رابطۀ مناسب با تمرکز بر معامله است که بیشتر از طریق معرفی انجام می‌گیرد. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزۀ املاک به واسطۀ رفتار محترمانه‌ای که با شرکای تجاری، همکاران، مشتریان، مستأجران و افراد دیگر دارند، موفق می‌شوند.

سرمایه‌گذاران موفق حوزۀ املاک به جزئیات توجه می‌کنند، خوب گوش می‌دهند و پاسخگوی شکایات و دغدغه‌های مشتریان هستند. این رویکرد کمک می‌کند تا خدمات‌شان را به شکل مثبت و حرفه‌ای ارائه دهند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا شهرتی برای خود دست‌وپا کنند و توجه دیگران را به خود جلب کنند.

بیشتر بدانید: سوگیری شناختی در سرمایه‌گذاری؛ ۱۰ مورد بسیار رایج که حتما باید از آن آگاه باشید!

۶. آنها همیشه به دنبال یادگیری هستند

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک، شاگردان خوبی هستند. آنها درس می‌گیرند، درس پس می‌دهند و از نو می‌آموزند، تا همیشه از قوانین، مقررات، اصول، روند بازار و اصطلاحات رایج در کسب‌وکارشان مطلع باشند.

آنها می‌دانند که عقب ماندن در بازار املاک می‌تواند باعث کند شدن روند معاملات شود و عواقب حقوقی ناخوشایندی برای‌شان داشته باشد. آنها در حوزۀ قوانین و مقررات املاک، مالیات و وام‌های مؤثر بر کسب‌وکار به‌روز هستند و فوراً از تغییرات قانونی یا اقتصادی مطلع می‌شوند.

۷. آنها خطرات را می‌شناسند

سرمایه‌گذاران حوزۀ املاک برخلاف سرمایه‌گذاران بازار سهام اغلب از خطرات ذاتی در سرمایه‌گذاری و احتمال ضرر و زیان مطلع نمی‌شوند، زیرا حوزۀ املاک مملوء از خبرهای مثبت و ترغیب به سرمایه‌گذاری است و معمولاً در آن اشاره‌ای به ریسک‌های موجود نمی‌شود. با این حال، از آنجایی که سرمایه‌گذاران موفق حوزۀ املاک خطرات را می‌شناسند، محتاطانه عمل می‌کنند.

آنها می‌دانند که هر فرصت تجاری جنبه‌های منفی خاص خود را دارد و کسب‌وکارشان را با هدف کاهش ریسک تنظیم می‌کنند. سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک پیامدهای موجود در معاملات را می‌شناسند؛ از این‌رو، کسب‌وکارشان را در محدودۀ قوانین اداره می‌کنند.

پیشنهاد بررسی: فروش ویژه آپارتمان‌ها و ویلاهای مجهز با دید دریا در ساحل قو

۸. آنها روی حسابدارها سرمایه‌گذاری می‌کنند

مالیات مربوط به املاک شامل حال تمام املاک شده و قابل اجتناب نیست. برای مثال، برخی از مالیات‌های قابل پرداخت در برخی کشورها شامل کارمزد معاملۀ زمین، کارمزد استفاده از زمین، کارمزد تکلیفی، کارمزد درآمد شخصی، مالیات بر ارزش افزوده، نرخ زمین، عوارض توسعه، عوارض ملک، مالیات اجتماعی و کارمزد آنتن تلویزیونی می‌شود.

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک افراد باهوشی هستند و می‌دانند که قوانین مالیاتی حوزۀ املاک پیچیده هستند. از این‌رو، با حسابدارهای خبره و معتبر کار می‌کنند و از آن‌ها در مدیریت دفاتر تجاری خود کمک می‌گیرند. کار با افراد متخصص در بلندمدت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مربوط به استخدام آنها می‌شود.

۹. آنها کمک می‌گیرند

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک به این خاطر به اوج موفقیت می‌رسند که در کارشان کمک می‌گیرند و از تخصص دیگران استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که تلاش برای یادگیری سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک به‌صورت انفرادی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از این‌رو، انفرادی وارد عمل نمی‌شوند.

آنها بخشی از موفقیت خود را مدیون وکلا و منتورهای خود هستند. زمان برای آن‌ها ارزشمند است. از این‌رو، به‌جای اینکه ریسک کنند و به‌صورت انفرادی با مشکلات مواجه شوند، ترجیح می‌دهند از چند فرد متخصص کمک بگیرند.

بیشتر بدانید: ۹ توصیه مهم میلیاردرهای معروف درباره خرید خانه و سرمایه‌گذاری در املاک

۱۰. آنها شبکه‌سازی می‌کنند

سرمایه‌گذاران موفق در حوزۀ املاک می‌دانند که سرمایه‌گذاری در این حوزه مستلزم برخورداری از دانش تجربی است. از این‌رو، شبکه‌ای می‌سازند که آن‌ها را در این مسیر یاری و راهنمایی کند. آن‌ها از شبکه‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند که از آن‌ها حمایت می‌کند و فرصت‌های مختلفی را برای رسیدن به موفقیت پیش روی‌شان می‌گذارد.

آنها شبکۀ خود را که شامل منتورها، مشتریان، شرکای تجاری و سایر افراد می‌شود، با دقت انتخاب می‌کنند. آن‌ها از این شبکه برای به چالش کشیدن خود و پشتیبانی از دیگران استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

شکی نیست که سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک پلی برای ایجاد ثروت است، اما مسیر سرمایه‌گذاری در این حوزه چندان هموار نیست. سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک چالش‌برانگیز و مستلزم دانش جامع، مهارت، برنامه‌ریزی و تمرکز است.

سرمایه‌گذاری در حوزۀ املاک عمدتاً با افراد و ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی با متخصصان، شرکا و مشتریان سر و کار دارد. از این‌رو، هر سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در کار خود موفق باشد، باید به نکات فوق در رابطه با توسعۀ روابط انسانی توجه داشته باشد.

خانه انزلی موسسه‌ای فعال در حوزۀ املاک است که می‌تواند شما را برای خرید خانه‌های خوش ساخت اقتصادی و یا املاک لوکس و معاملات مشابه راهنمایی کند. برای‌مان فرقی ندارد که مردم به کدام طبقۀ اجتماعی تعلق دارند یا وضعیت مالی‌شان چگونه است.

ما به شما کمک می‌کنیم تا در خرید خانه با قیمت‌های مناسب در بندر انزلی، سرمایه‌گذاری ایمن و موفقی را تجربه کنید. همچنین به شما اطمینان می‌دهیم که با شناسایی آپارتمانی‌های مسکونی و همچنین املاک ویلایی مناسب که ارزش آن‌ها در آینده چندبرابر خواهد شد، از زیان‌های احتمالی جلوگیری کنید. برای دریافت مشاورۀ حرفه‌ای در حوزۀ املاک و انجام خرید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: afrihood

بهمن فلاحی

نویسنده و مدیر ارشد محتوا در تحریریه «خانه انزلی»

ارسال دیدگاه